Gå til innhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er nå 13+ uker. Når er det vanlig å få litt mage? Har ingen antydning til gravidmage annet at jeg har lagt på meg et par kilo og kan være oppblåst. Hørte hjertelyd seinest i går. Bekymrer meg over at det ikke vokser som det skal, selv om alt var i orden på ultralyd forrige uke.

Anonymkode: e46f0...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er nå 13+ uker. Når er det vanlig å få litt mage? Har ingen antydning til gravidmage annet at jeg har lagt på meg et par kilo og kan være oppblåst. Hørte hjertelyd seinest i går. Bekymrer meg over at det ikke vokser som det skal, selv om alt var i orden på ultralyd forrige uke.

Anonymkode: e46f0...ad3

Første gangen var jeg vel 10-12 uker på vei da jeg måtte over i mammabukser, andre gangen 5 uker... Det er ikke alle som får noe særlig mage å snakke om, husk alle de som plutselig begynner å føde uten at de har visst at de var gravide engang! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er veldig forskjellig når man kan se 'magen'. Ved 13 uker er livmoren akkurat ved å vokse over bekkenet fortil. Det er ultralyd du skal forholde deg til, ikke magens størrelse. Noen får meget tidlig synlig mage, hos noen ser man ikke noe før det har gåt halvparten av graviditeten. Venlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Har hørt ar jeg har bakovervendt livmor også. Kan dette ha noe å si ifht når magen dukker opp også?

Anonymkode: e46f0...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skolejente21
På 24.5.2018 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Har hørt ar jeg har bakovervendt livmor også. Kan dette ha noe å si ifht når magen dukker opp også?

Anonymkode: e46f0...ad3

jeg fikk mage i uke 15, har bakovervendt livmor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...