Gå til innhold

Hundrelappen og femtilappen utgår på onsdag. Kan den byttes noe sted i våre dager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hundrelappen og tohundelappen utgår på onsdag.

Det kom nye sedler for ett år siden.

:blink:

Anonymkode: 218a0...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er vel bare de gamle seddlene som har fått ny design. Og de gamle som ikke funker lengre. Det blir vel ikke slutt på 50,100,200 sedler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Det er vel bare de gamle seddlene som har fått ny design. Og de gamle som ikke funker lengre. Det blir vel ikke slutt på 50,100,200 sedler?

Nei, det skulle tatt seg ut. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tallene var usikre opplyste man men 11% av pengestrømmen var ennå i form av kontanter. Men kanskje det finnes mere hard fakta på Norges Bank. I skatteetaten har jeg forstått det slik at man ønsker kontantvesenet helt bort. Det mest effektive krimforebyggende tiltak. Tilogmed kollekt i kirkene går jo på bankkort har jeg hørt. 

Ofte er det når man reiser av og til med bussen det virker som best løsning sett fra kundeperspektiv å bruke kontanter om man har. Her kan man kjøpe dagskort med bussen og kjøre alt man vil innen 24 timer. Fra 25 juli når antallet bussavganger halveres på ukedager og blir borte i helgene så kan man kjøpe ukeskort med samme type betingelser som dagskort. Sikkert populært blant turister.

Anonymkode: 0e376...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dagskortet koster kr 75 og ukeskortet kr 100. Blir noen turer med bussen til uka tror jeg. Hvis ikke jeg skal spare dem til høstens innsamlingsaksjon da?? Men det oppdager sikkert bøssebærerne.

Anonymkode: 0e376...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommrr det andre sedler i stedet?

Anonymkode: 0e376...fba

Nå roter du fælt. 31. mai er siste dag du kan bruke den _gamle_ 100- og 200-kroneseddelen som betalingsmiddel noe sted, den kan veksles inn i en bank i mange år fremover (om du finner banker som har slike tjenester lenger...). Det er lenge siden de nye sedlene kom "på markedet" og jeg synes de gamle forsvant temmelig raskt, ser ikke så mange av dem lenger synes jeg.

50-lappen, 500-lappen og 1000-lappen er fremdeles gyldige for det har ikke kommet nye sedler med disse valører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for info. Jeg krisemaksimere nok litt. Men jeg bare må ta opp telefonen å ringe legen i morgen og hvis jeg får time til uken går de kanskje i automaten hans innen fristen. Ikke min sak om automaten ikke tømmes ofte nok. Eller som du ganske riktig poengterer. Det er bare å veksle inn. Enklere kan det ikke bli. Jeg må prøve å tenke mer positivt og langsiktig. Min søster er mye dyktigere i alt. Hun tenker som deg. Tror bare jeg har litt komplekser kanskje. Får høre hva legen sier om så mye. Må tenke positivt.😊

Anonymkode: 0e376...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus har rett når det gjelder seddeltypen.

Det er butikkene som slutter å ta imot de gamle ved månedsskiftet. Bankene (dvs. de filialer som fortsatt håndterer kontanter) veksler senere også. Det kommer ikke gamle sedler ut av minibankene lenger, så problemet er vel begrenset for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje bedre kontantfrie samfunn. Alt trenger man ikke for å henge med i systemet.😊

Anonymkode: 0e376...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for info. Jeg krisemaksimere nok litt. Men jeg bare må ta opp telefonen å ringe legen i morgen og hvis jeg får time til uken går de kanskje i automaten hans innen fristen. Ikke min sak om automaten ikke tømmes ofte nok. Eller som du ganske riktig poengterer. Det er bare å veksle inn. Enklere kan det ikke bli. Jeg må prøve å tenke mer positivt og langsiktig. Min søster er mye dyktigere i alt. Hun tenker som deg. Tror bare jeg har litt komplekser kanskje. Får høre hva legen sier om så mye. Må tenke positivt.😊

Anonymkode: 0e376...fba

Kan du ikke bare bruke dem i butikken når du handler de neste dagene? Du har vel ikke enorme summer i form av disse pengesedlene liggende hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal ha det så ryddig og orden i dag at vi feier snart av gårde den siste krona vi har her til lands også er bare hva jeg tenker som ikke innvirker og bestemmer utover egen person selvsagt.

Anonymkode: 0e376...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...