Gå til innhold

Jeg som fikk satt inn spiral. Tilbakemelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Jeg er damen som skulle få prøve å satt inn en spiral, som er utsatt for overgrep som barn. Jeg gruet meg ekstremt og fikk flere forskjellige svar her inne. Og lovet å gi tilbakemelding på hvordan det gikk. Jeg fikk vite steg for steg fra Mette hvordan det ville foregå, og det var ca slik det foregikk også. 

Jeg hadde en kontakt i hjelpeapparatet med meg, som kjenner meg og min historie godt. Jeg var veldig i tvil om jeg kom til å klare å gjennomføre. (Skulle sette inn spiral pga mye mensensmerter og blødninger - har flere myomer). Gynekologen mente at dette kunne være en god behandling etter at Esmya ble tatt ut av markedet. Kontakten hjalp meg ved å stå ved siden av, minne på pust og holde meg i hånden for å holde meg i nåtid. 

Vel, jeg gjennomførte. Gråtende hele tiden, fra jeg satt meg i stolen til lenge etterpå. Det var mindre smertefullt enn jeg forventet meg, selv om det gjorde delvis vondt, men i en kort stund. Det jeg kjente best var mensenmurringer i magen like etterpå og samme dagen. Jeg hadde og bare såvidt blødning når jeg var på do samme dagen, og har ikke hatt blødninger siden (en liten uke siden innsett). Bare litt brunt innimellom på toalettet. 

Det jeg derimot ikke var forberedt på, var at jeg skulle streve så voldsomt med tanken på å ha noe inni meg. Dette kommer nok av min bakgrunn regner jeg med. Jeg strever veldig med å vite at det er noe inni meg som "jeg ikke har kontroll på". Men ellers så går det "bra". Gynekologen var flink, grei og tålmodig, selv om jeg gråt store deler av timen. 

Nå håper jeg bare at dette hjelper. Jeg har ikke født før og fikk satt inn Mirena. 

Anonymkode: 3623e...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så flott at du klarte å gjennomføre. Jeg håper du snart venner deg mer og mer til tanken på å ha noe inne i deg. Nå er det i hvert fall gjort. Får håpe at dette kan være til hjelp for deg.

Anonymkode: b834b...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Imponerende at du klarte å gjennomføre det, og takk for tilbakemelding.

Du har vunnet en seier. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...