Gå til innhold

Sex etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fødte for snart 5 mnd siden og ble da sydd noen sting siden jeg ble klipt. I tillegg var det noen rifter lenger inn. Jeg satte inn hormonspiral etter 6 uker og fikk da sjekk på sykehuset. Da så alt bra ut. Men jeg har siden 6 uker slitt med å ha sex, da det gjør vondt. Det føles ut som en barriere helt innerst i skjeden som her utrolig stram. Samboeren min sier det er trangere nå enn før fødselen, noe som kan sikkert være kniping og sying. Men kan jeg ha blitt sydd for hardt? Og hva kan jeg gjøre for å tøye dette? Hva annet kan det være? Det gjør at sexlivet ikke blir noe særlig normalisert.

Anonymkode: 0756c...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan skyldes at du ikke har fått hormonene etter fødselen. Under amming kan østrogennivået være like lavt som etter overgangsalderen og det kan gi problemer  ved samleie. Prøv å bruke Ovesterin krem eller stikkpiller daglig i 2-3 uker og deretter to ganger i uken. Det kan kjøpes uten resept, og det vil ikke påvirke amming eller barnet uheldig.

Vennlig hilsen Mette

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...