Gå til innhold

Selvhat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg hater meg selv så mye at det gjør vondt, og jeg blir så utrolig sliten av det.. Folk rundt meg er støttende og sier at jeg ikke har noen grunn til å hate meg selv... Men det føles ufortjent fordi jeg har gode grunner til å hate meg selv og de vet ikke om alle grunnene jeg har. Hadde jeg vært en snill person med gode verdier, kunne jeg sagt meg enig i at jeg ikke trengte å hate meg selv, men det er jeg ikke. Dette blir en slags selvoppfyllende profeti egentlig. Jeg har liksom gitt opp? Jeg har aldri vært glad i meg selv, i alle fall ikke på riktig måte. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal bli det, fordi de mørke sidene jeg har føles så overveldende.. Vil ikke dø. Men vil heller ikke leve. Noen som vet hvordan man skal leve med seg selv når en har det sånn? Jeg har noen å snakke med, jeg bare åpner meg ikke nok. 

Anonymkode: bd846...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

. Noen som vet hvordan man skal leve med seg selv når en har det sånn? Jeg har noen å snakke med, jeg bare åpner meg ikke nok. 

Om du vil ha hjelp så må du bruke de du har å snakke med, åpne deg helt opp. Som de andre rundt deg så tror jeg også at du overdriver dette voldsomt, alle har vi sider som er mindre sjarmerende for å si det sånn, men de færreste av oss er onde mennesker av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! 

Jeg har allerede åpnet meg litt. Men jeg må kanskje ta det gradvis og ikke forvente at jeg skal kunne tørre å fortelle alt med gang? Ja, alle har jo sitt og som en sa til meg: Du vet ikke hva andre skjuler og hva andre går og tenker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 

Jeg har allerede åpnet meg litt. Men jeg må kanskje ta det gradvis og ikke forvente at jeg skal kunne tørre å fortelle alt med gang? Ja, alle har jo sitt og som en sa til meg: Du vet ikke hva andre skjuler og hva andre går og tenker på. 

Ta det gradvis i ditt eget tempo du, men ikke så sakte at du føler at du aldri får åpnet deg litt mer. :) Press deg selv bittelitt dersom du føler at det stopper helt opp - det er ubehagelig, men ikke farlig. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...