Gjest franklyscarlet Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Hei. Jeg har vært psykotisk før, da jeg har bp1. Hatt psykose både i manisk og blandet episode. Nå er jeg i en bra periode når det kommer til bipolariteten, men enkelte dager/netter er litt ekle. Jeg får en litt rar følelse i hodet, og det er som om sansene har endret seg, på en måte. Når jeg blir sånn er det som om jeg ser litt annerledes med øynene, hører litt annerledes, og føler litt annerledes. I tillegg får jeg alltid følelsen av å ikke være alene, og at et eller annet paranormalt foregår. Jeg kan god tenke "skjerp deg, slike ting finne ikke, osv", men så er jeg likevel kjemperedd og skvetten på grunn av denne følelsen. Må ofte sjekke om noen er "der. Kan også få gåsehud fordi jeg føler så sterkt nærvær av "noe". Det er som om en spøkelse, en ånd, eller noe slikt ønsker kontakt med meg, og det freaker meg ut. Det varer gjerne en hel dag, eller flere dager. I slike perioder er gjerne nettene påvirket også, og jeg føler meg redd og paranoid. Lurer litt på hvorfor dette skjer, og om det er noe psykt, noe linket til bipoalriteten, eller om dette er et vanlig fenomen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Høres litt prepsykotisk/prodormalt ut samtidig som du prøver å realitetsorientere deg selv. Det er bra. Hvordan er ting ellers i livet, sørger du for å få nok søvn, mat, sosial kontakt. Har du kontakt med lege/hjelpeapparat. Hvordan får du hentet deg inn. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 7 minutter siden, franklyscarlet skrev: Hei. Jeg har vært psykotisk før, da jeg har bp1. Hatt psykose både i manisk og blandet episode. Nå er jeg i en bra periode når det kommer til bipolariteten, men enkelte dager/netter er litt ekle. Jeg får en litt rar følelse i hodet, og det er som om sansene har endret seg, på en måte. Når jeg blir sånn er det som om jeg ser litt annerledes med øynene, hører litt annerledes, og føler litt annerledes. I tillegg får jeg alltid følelsen av å ikke være alene, og at et eller annet paranormalt foregår. Jeg kan god tenke "skjerp deg, slike ting finne ikke, osv", men så er jeg likevel kjemperedd og skvetten på grunn av denne følelsen. Må ofte sjekke om noen er "der. Kan også få gåsehud fordi jeg føler så sterkt nærvær av "noe". Det er som om en spøkelse, en ånd, eller noe slikt ønsker kontakt med meg, og det freaker meg ut. Det varer gjerne en hel dag, eller flere dager. I slike perioder er gjerne nettene påvirket også, og jeg føler meg redd og paranoid. Lurer litt på hvorfor dette skjer, og om det er noe psykt, noe linket til bipoalriteten, eller om dette er et vanlig fenomen? Det er et vanlig fenomen for meg, ihvertfall uten medisiner. Men så har jeg schizoaffektiv også da, så det er mulig det er linket til diagnosen din. Jeg ser ikke på dette som sykt da, tror jo på ånder 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest franklyscarlet Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 6 minutter siden, cathlin skrev: Høres litt prepsykotisk/prodormalt ut samtidig som du prøver å realitetsorientere deg selv. Det er bra. Hvordan er ting ellers i livet, sørger du for å få nok søvn, mat, sosial kontakt. Har du kontakt med lege/hjelpeapparat. Hvordan får du hentet deg inn. Alt er egentlig ganske greit, bortsett fra at jeg sliter med søvnen, og det at jeg aldri klarer å slappe av. Har ukentlig kontakt med psykolog. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest franklyscarlet Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 8 minutter siden, stjernestøv skrev: Det er et vanlig fenomen for meg, ihvertfall uten medisiner. Men så har jeg schizoaffektiv også da, så det er mulig det er linket til diagnosen din. Jeg ser ikke på dette som sykt da, tror jo på ånder Skjønner. Jeg tror ikke på ånder 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 1 time siden, franklyscarlet skrev: Alt er egentlig ganske greit, bortsett fra at jeg sliter med søvnen, og det at jeg aldri klarer å slappe av. Har ukentlig kontakt med psykolog. Høres ut som om det er viktig at du får drahjelp til bedre søvn. Få en eller annen lege til å vurdere medisinene dine. Anonymkode: 4cf93...e1e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 9 timer siden, franklyscarlet skrev: Hei. Jeg har vært psykotisk før, da jeg har bp1. Hatt psykose både i manisk og blandet episode. Nå er jeg i en bra periode når det kommer til bipolariteten, men enkelte dager/netter er litt ekle. Jeg får en litt rar følelse i hodet, og det er som om sansene har endret seg, på en måte. Når jeg blir sånn er det som om jeg ser litt annerledes med øynene, hører litt annerledes, og føler litt annerledes. I tillegg får jeg alltid følelsen av å ikke være alene, og at et eller annet paranormalt foregår. Jeg kan god tenke "skjerp deg, slike ting finne ikke, osv", men så er jeg likevel kjemperedd og skvetten på grunn av denne følelsen. Må ofte sjekke om noen er "der. Kan også få gåsehud fordi jeg føler så sterkt nærvær av "noe". Det er som om en spøkelse, en ånd, eller noe slikt ønsker kontakt med meg, og det freaker meg ut. Det varer gjerne en hel dag, eller flere dager. I slike perioder er gjerne nettene påvirket også, og jeg føler meg redd og paranoid. Lurer litt på hvorfor dette skjer, og om det er noe psykt, noe linket til bipoalriteten, eller om dette er et vanlig fenomen? Jeg skjønner godt hva du mener. Når jeg er sånn så føler jeg på en måte at ting ser litt annerledes ut og er på en måte litt "fremmedgjort" rundt meg. Hørselen "forsvinner"på en måte litt og jeg føler meg litt rar. Det er som om "noe" er i rommet og derfor føler jeg det sånn. Akkurat som om "noe" er skremmende og jeg puster derfor litt overflatisk og lytter ekstra godt etter lyder og har litt klump i magen-følelse. Er det sånn du også har det? Anonymkode: cbc48...e44 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest franklyscarlet Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner godt hva du mener. Når jeg er sånn så føler jeg på en måte at ting ser litt annerledes ut og er på en måte litt "fremmedgjort" rundt meg. Hørselen "forsvinner"på en måte litt og jeg føler meg litt rar. Det er som om "noe" er i rommet og derfor føler jeg det sånn. Akkurat som om "noe" er skremmende og jeg puster derfor litt overflatisk og lytter ekstra godt etter lyder og har litt klump i magen-følelse. Er det sånn du også har det? Anonymkode: cbc48...e44 Ja, kjenner meg igjen i det du skriver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 1 minutt siden, franklyscarlet skrev: Ja, kjenner meg igjen i det du skriver. I de periodene er jeg også redd for å "miste meg selv", forstanden på en måte...det virker som om det liksom glir ut litt fra det vanlige og det er så ekkelt å måtte føle på den måten at jeg må være tilstede i nuet liksom. Det virker som om det er en slags rar tilstand. Jeg er også bipolar og har hatt hallusinasjoner og det minner litt om den følelsen. Kanskje det er noe som følger diagnosen? Anonymkode: cbc48...e44 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest franklyscarlet Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: I de periodene er jeg også redd for å "miste meg selv", forstanden på en måte...det virker som om det liksom glir ut litt fra det vanlige og det er så ekkelt å måtte føle på den måten at jeg må være tilstede i nuet liksom. Det virker som om det er en slags rar tilstand. Jeg er også bipolar og har hatt hallusinasjoner og det minner litt om den følelsen. Kanskje det er noe som følger diagnosen? Anonymkode: cbc48...e44 Ja, kanskje. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 23 timer siden, franklyscarlet skrev: Alt er egentlig ganske greit, bortsett fra at jeg sliter med søvnen, og det at jeg aldri klarer å slappe av. Har ukentlig kontakt med psykolog. Da ville jeg prioritet å få gjort noe for å sove bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.