Gå til innhold

Å ikke føle det man burde i vanskelige situasjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan man sitte i rettsalen og se en nær familiemedlem bli grillet av aktor og hengt ut i media uten å føle NOE ?.Andre gråt og syntes det var grusomt og få klarte å være til stede. For meg opplevdes det som å se det i en film og som om jeg egentlig ikke var til stede. Kunne le og tøyse med folk mellom pausene som om det bare var en vanlig dag.Har opplevd en del utfordrende ting de siste årene og reagert på samme måte. Jeg føler meg litt fjern liksom. Har dette tunge , tunge over brystet som jeg ikke kan foklare men samtidig nummen. Er dette en normalvariant av å takle kriser i livet? 

Anonymkode: fe077...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er nok ubevisste forsvarsstrategier som trer i kraft, som du ikke har kontroll over. I stedet for å føle og forholde deg mer direkte til situasjonen får du angst i stedet > strammingen i brystet.

Det er mange måter å takle kriser på, og hvordan man reagerer henger blant annet sammen med hvordan man forholder seg til følelser rent generelt i livet. Skyver man ubehag vekk eller møter man det - enkelt sagt. 

 

Anonymkode: ef0e8...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...