Gå til innhold

IS-krigerens bønn om hjelp - Vil hjem til Norge


AnonymBruker

Bør hun få hjelp fra Norge?  

10 stemmer

  1. 1. Bør hun få hjelp fra Norge?

    • Ja, hun må få hjelp til å komme hjem til Norge
      0
    • Hun bør få hjelp til å komme til Norge, og så straffeforfølges for terror
      3
    • Nei, hun får klare seg selv. Hun har selv skyld i situasjonen hun har kommet opp i.
      7


Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nrk.no/urix/norsk-syriafarer-vil-hjem-til-norge-1.14057801

Den norske syriafareren Aisha Shezadi (26) fra Bærum ber Utenriksdepartementet om hjelp til å komme hjem til Norge.

I et håndskrevet brev levert til UD forteller kvinnen at hun befinner seg i en flyktningleir ved byen Hol nordøst i Syria og at hun «frykter å bli tvangssendt tilbake til» IS.

Aktivistene Erling Folkvord og Johan Petter Andresen fra organisasjonen Solidaritet med Kurdistan møtte Shezadi tidligere i mai. Etterpå satt de to igjen med et klart inntrykk av at hun fremdeles forsvarer IS og at hun ikke angrer. Folkvord sier til Klassekampen at hun «framsto for meg som en entusiastisk støttespiller for IS

Hva mener du, bør hun få hjelp fra Norge for å komme "hjem", eller bør hun overlates til seg selv?

Anonymkode: 80bdd...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/urix/norsk-syriafarer-vil-hjem-til-norge-1.14057801

Den norske syriafareren Aisha Shezadi (26) fra Bærum ber Utenriksdepartementet om hjelp til å komme hjem til Norge.

I et håndskrevet brev levert til UD forteller kvinnen at hun befinner seg i en flyktningleir ved byen Hol nordøst i Syria og at hun «frykter å bli tvangssendt tilbake til» IS.

Aktivistene Erling Folkvord og Johan Petter Andresen fra organisasjonen Solidaritet med Kurdistan møtte Shezadi tidligere i mai. Etterpå satt de to igjen med et klart inntrykk av at hun fremdeles forsvarer IS og at hun ikke angrer. Folkvord sier til Klassekampen at hun «framsto for meg som en entusiastisk støttespiller for IS

Hva mener du, bør hun få hjelp fra Norge for å komme "hjem", eller bør hun overlates til seg selv?

Anonymkode: 80bdd...755

Hun er norsk statsborger og bør få hjelp til å komme hjem, men vil selvfølgelig kunne straffeforfølges i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du, bør hun få hjelp fra Norge for å komme "hjem", eller bør hun overlates til seg selv?

Anonymkode: 80bdd...755

Nå trykket jeg først alternativ 2, men skulle trykket 3 ser jeg når jeg leser nøyere på hva du har sitert. Så lenge hun forvsarer IS så har hun ingenting her i landet å gjøre. Hva vil skje når hun evt. kommer hit? Hun vil nok prøve å rekruttere flere medlemmer tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hun bør straffeforfølges i det landet forbrytelsene er begått, og ikke der hun har statsborgerskap. Det er sånn det normalt fungerer og sånn det bør være. Skyter du noen i USA, blir du dømt etter amerikansk lov om du er aldri så norsk. UD kan protestere på evt inhuman behandling, men ikke gjøre så mye mer enn det.

Uansett bør Norge unngå å få IS supportere inn i landet, hvis det er mulig innenfor loven. Det får være en eller annen grense for å være dumsnill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Hun må straffes der hun har forbrutt seg. Det ville krenke folks rettsfølelse om hun fikk komme tilbake før hun har gjort opp for seg, i den grad det kan gjøres. IS er noe av det verste som har skjedd siden 2dre verdenskrig, helt på samme lavmål som Pol Pot og den slags faenskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, hun bør få straff på nivå med sine handlinger. Det vil hun ikke få her i Norge.

Dersom hun hadde kommet med falsk informasjon til noen kriminelle for å late som at hun medvirket til å smugle et stoff som er mindre skadelig enn alkohol og dermed kun har bidratt til litt mindre skatter for staten, som de ellers ikke ville fått uansett siden det er forbudt å selge... 26 år (livstid for en så gammel mann)

Medvirk til å lure en mor til å spise sitt eget barn, som du medvirket til å drepe, før du voldtar kvinnen og deretter dreper henne. mellom 0 til 4 år pga bevisets stilling.

I teorien, ja, hjelp henne her og livstid i fengsel/dødsstraff, fint, men, det kommer ikke til å skje så det blir hjelp henne hit og ha IS soldater gående i Norske gater, og da må jeg for min del si nei takk.

Anonymkode: 4f691...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trykket nr 3, hun bør straffes i det landet hun er i.

Det som er merkelig er at disse folkene hater alt med Norge og vesten å gjøre og det er derfor de dro. Hadde hun fått anledning så hadde hun skåret strupen over på oss hvis vi dro ned dit. Nå når de ble nedkjempet og hun selv sitter i den situasjonen at hun kan bli drept der nede, så er Norge bra nok, da er det å trygle om hjelp. Forbannet tullinger, la de råtne der de er, har ingen sympati for disse galningene. Hva finner de på etter at de kommer hit igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...