Gå til innhold

Liker du varmen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er for varmt. Mvh grinebiter uten isbiter.

Anonymkode: b812a...e47

Kjempedeilig! I natt sov vi i telt, det ble på kanten kaldt, skulle hatt et sett ullundertøy i soveposen faktisk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er for varmt. Mvh grinebiter uten isbiter.

Anonymkode: b812a...e47

Det går over. Vær trygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker moderat varme=10-25 grader. Men sånn som det har vært siste ukene med mellom 26 og 33 grader: har vært helt for jævlig. Jeg blir bare slapp og svimmel, får vondt i hodet og blir uvel i magen. Jeg drar aldri til utlandet på sommeren nettopp fordi det ikke ville falt meg inn å oppsøke den type temperatur og høyere frivillig. 

Jeg har bare vært inne med gjennomtrekk hele dagen, lystett rullegardin nede, og orker rett og slett ikke bevege meg før det blir kaldere. Fått sånn inn i granskogen nok av denne hetebølgen. Foreløpig ser det ut som jeg blir her inne til i overmorgen. 

Anonymkode: 6c7bf...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker moderat varme=10-25 grader. Men sånn som det har vært siste ukene med mellom 26 og 33 grader: har vært helt for jævlig. Jeg blir bare slapp og svimmel, får vondt i hodet og blir uvel i magen. Jeg drar aldri til utlandet på sommeren nettopp fordi det ikke ville falt meg inn å oppsøke den type temperatur og høyere frivillig. 

Jeg har bare vært inne med gjennomtrekk hele dagen, lystett rullegardin nede, og orker rett og slett ikke bevege meg før det blir kaldere. Fått sånn inn i granskogen nok av denne hetebølgen. Foreløpig ser det ut som jeg blir her inne til i overmorgen. 

Anonymkode: 6c7bf...19b

Jeg blir også litt uvel, kvalm og slapp, når det er for varmt. 

Anonymkode: b812a...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er så godt med varmen er at muskel og leddsmertene mine blir betydelig bedre. Greier ikke å sove før det har blitt litt kjøligere da, sovner ikke før 01.00 tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

Kjempedeilig! I natt sov vi i telt, det ble på kanten kaldt, skulle hatt et sett ullundertøy i soveposen faktisk. :) 

Hvor sov dere i telt? Her hadde det vært ulidelig varmt å sove i telt. Hadde det ikke vært for at den ene tassen min ikke klarer å legge seg å sove ute, hadde vi nok dratt på fjellet og sovet der uten telt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Trine skrev:

Hvor sov dere i telt? Her hadde det vært ulidelig varmt å sove i telt. Hadde det ikke vært for at den ene tassen min ikke klarer å legge seg å sove ute, hadde vi nok dratt på fjellet og sovet der uten telt nå.

Bor i Trøndelag jeg, vet du, Trine. :) Varmt om dagen her også, men ned rundt 10 grader om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Bor i Trøndelag jeg, vet du, Trine. :) Varmt om dagen her også, men ned rundt 10 grader om natten.

Kunne ønske det var litt kjøligere om natten her jeg bor. I natt var laveste temperatur inne 21,5 grader, selv om alt av vinduer sto åpne. Det blir for varmt for meg, har sovet minimalt i natt. Ellers liker jeg godt varmen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner to som har druknet denne uken. Mye  mer bading og aktivitet når det er så varmt. Vi er ikke vant med dette og trenger å lære mer badevett. 

Anonymkode: 1fc3d...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, emilie321 skrev:

Kunne ønske det var litt kjøligere om natten her jeg bor. I natt var laveste temperatur inne 21,5 grader, selv om alt av vinduer sto åpne. Det blir for varmt for meg, har sovet minimalt i natt. Ellers liker jeg godt varmen :)

 

Det er noe helt annet å ligge inne her også, det blir mye mer stillestående, tett og varmt inne enn ute i telt ved et vann. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lillemus skrev:

Bor i Trøndelag jeg, vet du, Trine. :) Varmt om dagen her også, men ned rundt 10 grader om natten.

Åja, stemmer det :) Da forstår jeg at det kan bli litt kaldt om man har tynn pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Trine skrev:

Åja, stemmer det :) Da forstår jeg at det kan bli litt kaldt om man har tynn pose.

Posen er faktisk en vinterpose med en komforttemperatur på 0 grader og skal tåle ned til -10. Sæææærlig.... Ikke når man ikke har annet på seg enn en singlet nei, ikke for meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg liker varmen bortsett fra om natta. I natt sov jeg ute på terassen og fikk endelig ei natt med god søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Jeg synes været på østlandet har vært helt perfekt i det siste! Skulle ønske det var sånn året rundt - med litt regn i mellom, da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lillemus skrev:

Posen er faktisk en vinterpose med en komforttemperatur på 0 grader og skal tåle ned til -10. Sæææærlig.... Ikke når man ikke har annet på seg enn en singlet nei, ikke for meg i alle fall.

Haha, godt å høre at noen fryser lettere enn meg :D Om du er mye på telttur, kan jeg anbefale en lakenpose. Ullundertøy kan gjøre at man blir kaldere. Blir litt som hansker vs. votter. Men de temperaturene på soveposene stemmer overhode ikke. Den ene min har komforttemp ned til -2 på damer, er det -2 stapper jeg sommerposen inni den andre. Det er i grunn alt jeg bruker sommerposen til også, å gjøre den andre til en fungerende vinterpose. Eller om jeg skal sove på en hytte da, men det gjør jeg jo aldri. Den hadde nok funket i skogen her nå, men jeg sover jo bare i skogen dersom jeg finner ut at jeg skal sove ute på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i kraftig behov for regn. Slokket en liten ulmebrann i dag med vannslange. Trenger at det åpner seg en stor vannslange fra himmelen. 

Snakket med en mann i dag som kunne fortelle at i 1982 elns regna det ikke fra siste snøsmelt til og med st.hansaften. Det regnet hele natt fra st-hans aften og der etter resten av sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg elsker varmen! Men det er grusomt dersom en må jobbe fysisk ute midt på dagen. Ellers er det herlig ☉☉☉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trine skrev:

Haha, godt å høre at noen fryser lettere enn meg :D Om du er mye på telttur, kan jeg anbefale en lakenpose. Ullundertøy kan gjøre at man blir kaldere. Blir litt som hansker vs. votter. Men de temperaturene på soveposene stemmer overhode ikke. Den ene min har komforttemp ned til -2 på damer, er det -2 stapper jeg sommerposen inni den andre. Det er i grunn alt jeg bruker sommerposen til også, å gjøre den andre til en fungerende vinterpose. Eller om jeg skal sove på en hytte da, men det gjør jeg jo aldri. Den hadde nok funket i skogen her nå, men jeg sover jo bare i skogen dersom jeg finner ut at jeg skal sove ute på vinteren.

Neida, vi sover ute veldig sjeldent. :) Har en pose som er enda tykkere også, men den ligger selvfølgelig på hytta. Joda, men ullundertøy hadde jeg nok vært god og varm tenker jeg, elsker ull! Kjæresten flirte av meg da jeg sa jeg var kald - "Ikke så rart, du er som vant til ulldyne!" :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...