Gå til innhold

Behandlingsteder for GAD

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får ikke hjelp mot min GAD her jeg bor. Det finnes ikke kompetanse på det her og ønsker å vite om det finnes behandlingsteder som har spesialisert seg på GAD som tilbyr døgnbehandling. 

Håper noen vet.

Anonymkode: 5a7a2...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv til psykologforbundet og spør etter psykologspesialist som er kompetent på metakognitiv terapi. Det eneste effektive mot GAD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Skriv til psykologforbundet og spør etter psykologspesialist som er kompetent på metakognitiv terapi. Det eneste effektive mot GAD.

Ok, da skal jeg gjøre det. Takk for tipset, kupton.

Anonymkode: 5a7a2...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.6.2018 den 11.12, kupton skrev:

Det var rart, for jeg mener jeg har god effekt av Cirpalex mot GAD ???

Anonymkode: 6b30e...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var rart, for jeg mener jeg har god effekt av Cirpalex mot GAD ???

Anonymkode: 6b30e...8e1

Ingen regel uten unntak. Ja, SSRI hjelper en god del, men jeg har aldri sett noen blir helt kvitt GAD med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GAD skyldes at man opprettholder uhensiktsmessige tankemønstre. Medisiner kan dempe selve angsten, men det er måten man velger å tenke på som må endres i terapi. 

F.eks: Cipralex kan ikke hindre at man tror man er langt bedre forberedt til en eksamen ved å grue seg i tre uker. Cipralex kan heller ikke hindre at man innbiller seg at flyet holder seg bedre i luften ved å følge med på turbulensen.

Det er sånt man må utfordres på.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dumt spørsmål kanskje, med hva står GAD for?

Anonymkode: 7798b...61a

Ikke dumt :) 

Generalisert angstlidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, MxxM skrev:

Ikke dumt :) 

Generalisert angstlidelse.

Så bra🤭

De fleste dps har vel kompetanse på dette? Angst (uansett type) og depresjon er noe av det mest vanlige for dem som en innlagt på døgnopphold, men da skal det være virkelig ille..

K

Anonymkode: 7798b...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...