Gå til innhold

Jeg vil bli helsesekretær. Hvordan gå frem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei :)

Jeg er 28 år. Har en bachelor innen helsefag fra før, men kjenner nå på en motivasjon for å bli autorisert helsesekretær. Jeg har allerede generell studiekompetanse fra videregående. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å bli helsesekretær. Kan jeg ta det som privatist i det offentlige, uten å måtte betale så mye, eller må jeg gjøre det 
privat? Hvem kontakter jeg? Kan jeg bruke kortere tid enn tre år på å utdanne meg ettersom at jeg har generell st.kompetanse? Håper jeg kan få fritak for de fagene jeg allerede har, og kun trenger å konsentrere meg om helsefag. Noen som har gjort det samme i voksen alder? :) 

Anonymkode: d9a66...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv og google helsesekretærutdanning og det er mange alternativ.  Jeg har gjort tatt utdannelse som helsesekretær, men det er noen år siden og brukte ett år.  Den gangen måtte vi ha videregående for å komme inn.  Mye latin, psykologi og sykdomslære, men jeg vil tro at du vil få godskrives det du har fra før.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Jeg er 28 år. Har en bachelor innen helsefag fra før, men kjenner nå på en motivasjon for å bli autorisert helsesekretær. Jeg har allerede generell studiekompetanse fra videregående. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å bli helsesekretær. Kan jeg ta det som privatist i det offentlige, uten å måtte betale så mye, eller må jeg gjøre det 
privat? Hvem kontakter jeg? Kan jeg bruke kortere tid enn tre år på å utdanne meg ettersom at jeg har generell st.kompetanse? Håper jeg kan få fritak for de fagene jeg allerede har, og kun trenger å konsentrere meg om helsefag. Noen som har gjort det samme i voksen alder? :)

Anonymkode: d9a66...1ad

 

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar det selv nå og vi har flere tidligere helsefagarbeidere i klassen. De måtte ta realkompetanse med prpve for å komme inn på voksen vgs. Det kan tas som privatist og det kangå om du har praksis fra før, ellers var lærer ærlig og sa mange privatister strøyk da de ikke kan laben, sette ekg o.l. Man må også kunne brevoppsett,brevskriving o.l.

Anonymkode: b94b8...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det fortsatt veldig vanskelig å få seg jobb som helsesekretær? Håper at bacheloren jeg allerede har gjør meg til en sterk kandidat.

Anonymkode: d9a66...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fortsatt veldig vanskelig å få seg jobb som helsesekretær? Håper at bacheloren jeg allerede har gjør meg til en sterk kandidat.

Anonymkode: d9a66...1ad

Kommer helt ann på hvor du søker. I området her får de som kun har en helsesekretærutdanning seg fortrinnsrett ovenfor de som har sykepleier utdanning o.s.v. da av erfaring blir de ofte lei av jobben og dermed finner seg nye steder rimelig kjapt.

Og man må regne med å bli ansatt som vikar og så få seg fast jobb etterhvert. Det beste er å evt skaffe seg en ulønnet praksisplass under utdanningen sånn at du har en fot innenfor og kan ansettes når du har en autorisasjon. Også spørs det jo om du vil jobbe på legesenter, sykehus, hos gynokolog o.s.v.

Anonymkode: b94b8...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...