Gå til innhold

Selvmordstanker.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Jeg vil egentlig ikke dø,men i går satt jeg og tenkte "Jeg hopper på elva". Ble litt skremt da,men det er jo bare tanker? Tror det er tomheten som gjør det. Tanker er ikke farlige? Jaja ifølge noen er de det, men sånn generelt sett? Har også vurdert å ta overdose, men det kan medføre smerter og kramper. Har nok medisin til å drepe en hest. Hvordan er det å dø på den måten? Å hoppe i elva innebærer vel å bli knust mot steiner og bli slått i svime for så å drukne. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
2 minutter siden, elina777 skrev:

Før litium tenkte jeg ikke på annet enn å dø, men litium har blokkert vekk de tankene 

Men det er vel for svingninger? Jeg svinger mer fra dag til dag, og noen dager gode så ned på bunn igjen. Svinger veldig føler jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vil egentlig ikke dø,men i går satt jeg og tenkte "Jeg hopper på elva". Ble litt skremt da,men det er jo bare tanker? Tror det er tomheten som gjør det. Tanker er ikke farlige? Jaja ifølge noen er de det, men sånn generelt sett? Har også vurdert å ta overdose, men det kan medføre smerter og kramper. Har nok medisin til å drepe en hest. Hvordan er det å dø på den måten? Å hoppe i elva innebærer vel å bli knust mot steiner og bli slått i svime for så å drukne. 

Hva kan du erstatte tomrommet etter det åndelige med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Hva kan du erstatte tomrommet etter det åndelige med? 

Ja det er det jeg lurer på,om det er mulig...finner nok ikke noe like spennende. Det er spennende å ha kontakt med engler og hjelpere og ånder. Og det var på en måte som et spill...livet mitt, oss mot dem...illuminati og konspirasjonsteorier. Nå er det tomt og jeg har mistet interessen for sånt. Sykepleieren var her i dag, han sa jeg måtte prøve å fylle hverdagen med noe. Gå tur, reise å bade osv. Får prøve på det da, det var det jeg gjorde som betød noe sa han. Måtte ikke bare sitte å kjenne på tomheten, det var ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er det jeg lurer på,om det er mulig...finner nok ikke noe like spennende. Det er spennende å ha kontakt med engler og hjelpere og ånder. Og det var på en måte som et spill...livet mitt, oss mot dem...illuminati og konspirasjonsteorier. Nå er det tomt og jeg har mistet interessen for sånt. Sykepleieren var her i dag, han sa jeg måtte prøve å fylle hverdagen med noe. Gå tur, reise å bade osv. Får prøve på det da, det var det jeg gjorde som betød noe sa han. Måtte ikke bare sitte å kjenne på tomheten, det var ikke bra. 

Jeg tror den voldsomme åndeligheten kan være spennende men jeg har også sett hvordan den har sugd nærmest alt liv ut av deg og endevendt deg følelsesmessig. Jeg har ingen problemer med å skjønne at det må være et enormt tomrom å skulle håndtere, sikkert på mange vis også en sorg i og med du har bært det med deg siden du var helt ung. Det blir litt som å skulle komme seg over en stor kjærlighetssorg, det hjelper lite å romantisere det tapte -man må også etterhvert orientere seg mot noe nytt. Fint råd sykepleieren ga deg, - drikk iskaffe, ta deg en sigarett eller 2, spis jordbær, inviter deg selv på besøk til noen, finn deg en god serie, drikk en kald cider, skriv på dol, og plant noen fine blomster. Drev du ikke med fingerhekling eller noe slikt før? Hva med fargelegging i slike bøker som har vært så poppis blant voksne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg tror den voldsomme åndeligheten kan være spennende men jeg har også sett hvordan den har sugd nærmest alt liv ut av deg og endevendt deg følelsesmessig. Jeg har ingen problemer med å skjønne at det må være et enormt tomrom å skulle håndtere, sikkert på mange vis også en sorg i og med du har bært det med deg siden du var helt ung. Det blir litt som å skulle komme seg over en stor kjærlighetssorg, det hjelper lite å romantisere det tapte -man må også etterhvert orientere seg mot noe nytt. Fint råd sykepleieren ga deg, - drikk iskaffe, ta deg en sigarett eller 2, spis jordbær, inviter deg selv på besøk til noen, finn deg en god serie, drikk en kald cider, skriv på dol, og plant noen fine blomster. Drev du ikke med fingerhekling eller noe slikt før? Hva med fargelegging i slike bøker som har vært så poppis blant voksne? 

Ja det har jo vært på og av hele tiden, eller i perioder med og uten medisiner. Ser på en god serie på hbo,men den er snart ferdig...får se om jeg finner en ny. Nei håndarbeid er ikke min ting, men jeg pleide å male...uten medisiner, nå er jeg ikke så kreativ. Kunne jo ha fått meg en sånn bok å fargelegge i da, det er da noe å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde et barnebarn og mye tid, hadde jeg laget digitale fotobøker. Du kan scanne inn gamle papirbilder og lage en bok til ham om slekten, og / eller bruke bilder dere har tatt av ham.  Det ligger fotobok-editorer på sidene til alle de store fotofirmaene, og det er ganske enkelt når man har øvd seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, laban skrev:

Hvis jeg hadde et barnebarn og mye tid, hadde jeg laget digitale fotobøker. Du kan scanne inn gamle papirbilder og lage en bok til ham om slekten, og / eller bruke bilder dere har tatt av ham.  Det ligger fotobok-editorer på sidene til alle de store fotofirmaene, og det er ganske enkelt når man har øvd seg litt.

Hørtes kjekt ut, men komplisert. Er ikke inne på sånt jeg. Men kan jo ta bilder av han og få de fremkaldt, det skal jeg gjøre. Får vel ikke ut de bildene på mobilen på fotobutikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hørtes kjekt ut, men komplisert. Er ikke inne på sånt jeg. Men kan jo ta bilder av han og få de fremkaldt, det skal jeg gjøre. Får vel ikke ut de bildene på mobilen på fotobutikk?

Det er ikke så veldig komplisert, men du kan lage fine album med å lime inn bilder i et album.

Litt usikker på om du får ut bildene fra mobilen i fotobutikk. Anbefaler deg å gjøre det på internett og det koster ikke så mye heller.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Det er ikke så veldig komplisert, men du kan lage fine album med å lime inn bilder i et album.

Litt usikker på om du får ut bildene fra mobilen i fotobutikk. Anbefaler deg å gjøre det på internett og det koster ikke så mye heller.

 

 

Men vet ikke hvordan jeg gjør det på inernett, jeg er litt dum sånn. Men fikk lyst å ta bilder nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hørtes kjekt ut, men komplisert.

Det er ikke komplisert, men man kløner litt i starten, så det er dumt å starte to dager før fristen går ut før jul, hvis man skal gi bort fotobøker i gave.

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får vel ikke ut de bildene på mobilen på fotobutikk?

Hvis du skal ha papirkopier, er det enklest å kopiere de bildene du vil bruke, fra mobilen til PCen og sende dem til framkalling derfra via nettsiden til firmaet du vil bruke.
 

 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, laban skrev:

Det er ikke komplisert, men man kløner litt i starten, så det er dumt å starte to dager før fristen går ut før jul, hvis man skal gi bort fotobøker i gave.

Hvis du skal ha papirkopier, er det enklest å kopiere de bildene du vil bruke, fra mobilen til PCen og sende dem til framkalling derfra via nettsiden til firmaet du vil bruke.
 

 

Hm..igjen for komplisert. Tar bilder jeg og leverer minnebrikken inn på butikken :) Har masse bilder nå jeg må få fremkaldt så det kan jeg drive med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hm..igjen for komplisert.

Har du sett på noen slike nettsider, f.eks. Fotoknudsen eller Elkjøp?  Hvis du klarer å bestille ting på nett, klarer du å sende inn bilder og lage fotoprodukter også.  Du kan helt sikkert få noen til å hjelpe deg med å kopiere bilder fra mobilen eller kameraet til PCen.  Derfra er det like lett som en hvilken som helst nettbutikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, laban skrev:

Har du sett på noen slike nettsider, f.eks. Fotoknudsen eller Elkjøp?  Hvis du klarer å bestille ting på nett, klarer du å sende inn bilder og lage fotoprodukter også.  Du kan helt sikkert få noen til å hjelpe deg med å kopiere bilder fra mobilen eller kameraet til PCen.  Derfra er det like lett som en hvilken som helst nettbutikk. 

Men jeg har mange bilder på en minnebrikke, kan jeg sende den inn? Fotobutikken er nedlagt her :( Gledet meg jeg nå. Får gå inn på fotokutsen å se da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg har mange bilder på en minnebrikke, kan jeg sende den inn?

Hvis det er en minnebrikke / minnepenn du kan sette inn i PCen, kan du kopiere (deler av) innholdet derfra til PC-disken. Så kan du velge ut de bildene du vil framkalle og sende dem inn. Det går sikkert an å laste direkte fra brikken mens den står i PCen også, men det går trolig fortere fra PC-disken - dessuten er det lurt å lagre bildene litt ryddig, f.eks. i kataloger pr. tema eller tidsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær

Hei Stjernestøv! Jeg har fulgt deg i noen år nå - du minner så veldig om min kjære søster :). Jeg kan ikke huske å ha oppfattet deg som friskere enn det du virker til å være nå for tida. Det virker som om du får riktige medisiner, og har fått tilbake bakkekontakten.

Håper du kan finne glede med å fotografere. Foto Knutsen har fine og enkle nettsider. Hvis det blir vanskelig med bilder fra mobilen, kan du kanskje spandere på deg et fotoapparat? Det trenger ikke koste mye, og er en kjempefin hobby. Kanskje du kan bruke det som motivasjon til å komme det litt ut i naturen også? Det er jo så mange fine blomster, sommerfugler og annet som er fint å ta bilder av. Kanskje du kan lage et insekt-hotell til å ha i hagen (google det) og følge med på om noen flytter inn? Følge med i fuglekasser? Alt dette er små ting som kan gi stor glede :)

Har du forresten førerkort? Hvis ikke, så er det en ting som er veldig fint å ha + at det krever at du konsentrerer deg om noe veldig håndfast.  Ønsker deg all mulig lykke til!

(Søsteren min som du minner om, har også vært så opptatt av alt mulig åndelig og overnaturlig. Nå har hun kommet helt ned på jorda igjen, har fått igjen normal energi og rydder i klær, skuffer og skap. Hun har blitt et "nytt menneske" selv om det har vært en hard prossess. Hun har også fått seg en liten jobb i en blomsterbutikk, hvor hun får brukt sine kreative evner. Det har tatt tid, og mye har vært vanskelig, men det er altså håp for alle. Også for Stjernestøv :). Jeg kjenner at jeg er ganske glad i deg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor klem. Det er ikke bra å føle sånn. Å gjøre noe nytt er en god idé. Håper du har det fint snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
33 minutter siden, laban skrev:

Hvis det er en minnebrikke / minnepenn du kan sette inn i PCen, kan du kopiere (deler av) innholdet derfra til PC-disken. Så kan du velge ut de bildene du vil framkalle og sende dem inn. Det går sikkert an å laste direkte fra brikken mens den står i PCen også, men det går trolig fortere fra PC-disken - dessuten er det lurt å lagre bildene litt ryddig, f.eks. i kataloger pr. tema eller tidsrom.

Prøvde det, fikk det ikke til og det er maaange bilder. Hadde vært lettere å bare sendt den inn, men vet ikke om det går. Fikk bestilt noen bilder jeg har på pcen, måtte ta inn et og et bilde. Tungvidt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...