Gå til innhold

Til NHD: Kan jeg få angst medisiner av lege uten diagnose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg vil ikke i behandling, men kunne trengt noen medisiner som gjør meg litt roligere. Kan jeg få dette hos lege? Hva anbefaler du av medisiner? Jeg vil ikke ha noen jeg blir feit på, eller som gjør meg avhengig.

Anonymkode: 26511...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få det hos legen din hvis legen mener det er hensiktsmessig. Nils Håvard er ikke her på forumet lengre, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg vil ikke i behandling, men kunne trengt noen medisiner som gjør meg litt roligere. Kan jeg få dette hos lege? Hva anbefaler du av medisiner? Jeg vil ikke ha noen jeg blir feit på, eller som gjør meg avhengig.

Anonymkode: 26511...ca8

Vil bare skrive under på at fluanxol er veldig virksom. Har hjulpet meg masse.

Anonymkode: 9aeb3...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare skrive under på at fluanxol er veldig virksom. Har hjulpet meg masse.

Anonymkode: 9aeb3...e98

Ts: Ok, takk. 

Anonymkode: 26511...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å blande meg inn i andres tråd...

Jeg har ikke hørt/lest om Fluanxol før. Dette høres jo fristende ut å prøve!

For meg høres det ut som det kan erstatte eks Sobril/vival, ved hyppige angstanfall el vedvarende angst. Kan det stemme?    Kan det gi en mer stabil og langvarig effekt, heller enn mer hurtigvirkende? 

I mitt tilfelle er jeg i gang med Sertralin, er på uke 4 med 100 mg. Men jeg har daglig strek urofornemmelse, jeg er redd og uvel.  Jeg føler ikke at det er nok, jeg har det ikke bra. Holder meg inne, og har sterk GAD og sosial angst. Jeg føler jeg trenger mer hjelp...

Jeg har både Sobril og vival i medisinskapet, men er forsiktig med å bruke de. Jeg går jo lite ut, og har derfor valgt å «ri av angsten» hjemme i mitt trygge hjem. Jeg går liksom her å venter på at virkningen av sertralin skal sette inn... kanskje det letter en dag?

Men nå ble jeg nysgjerrig på Fluanxol! Er det noen flere som har erfaringer å dele ved bruk av dette medikamentet?

 

Endret av Ann Christin
Tråde er ryddet for sitert innhold som er fjernet. Ann Christin, admin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Jeg ble stiv og fet av fluanxol, men jeg er sikker på jeg var oppi 6 mg så da blir det sikkert noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
4 minutter siden, Ann Christin skrev:

Tråden er ryddet for doseringssvar.

Ann Christin, admin

Hvorfor det? Du vet vel at kupton er psykiater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hvorfor det? Du vet vel at kupton er psykiater?

Om man er psykiater, lege eller annet helsepersonell kan man fortsatt ikke gi ut direkte doseringer da dette strider imot våre regler på forumet. Man kan aldri vite hvem man prater med og det finnes ingen måte å verifiseres personen svar. Vår eneste kvalifiserte helsepersonell på forumet er vår gynokolog.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really?

Han skrev: "Mange får god nytte av Fluanxol x,x - x,x mg". Er ikke det lov å skrive her heller? Det var da ikke et konkret råd, og TS kan heller ikke skrive ut Fluanxol til seg selv.

Er det meningen å sensurere på linje med Nord-Korea her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ann Christin skrev:

Om man er psykiater, lege eller annet helsepersonell kan man fortsatt ikke gi ut direkte doseringer da dette strider imot våre regler på forumet. Man kan aldri vite hvem man prater med og det finnes ingen måte å verifiseres personen svar. Vår eneste kvalifiserte helsepersonell på forumet er vår gynokolog.

Ann Christin, admin

Dette er bare latterlig. 

Gå ta dere en bolle.

Kaktus kommer i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, Ann Christin skrev:

Om man er psykiater, lege eller annet helsepersonell kan man fortsatt ikke gi ut direkte doseringer da dette strider imot våre regler på forumet. Man kan aldri vite hvem man prater med og det finnes ingen måte å verifiseres personen svar. Vår eneste kvalifiserte helsepersonell på forumet er vår gynokolog.

Ann Christin, admin

Alle vet hvem NHD er....!vært her i 20! år han

Anonymkode: 94a2b...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, elina777 skrev:

Jeg ble stiv og fet av fluanxol, men jeg er sikker på jeg var oppi 6 mg så da blir det sikkert noe annet

Ts: er 6 mg mye da?Det er ingen andre her som sa man ble feit av det?

Anonymkode: 26511...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts: er 6 mg mye da?Det er ingen andre her som sa man ble feit av det?

Anonymkode: 26511...ca8

edit: la ikke merke til at det var nord-korea litt lenger oppe i tråden :), men jeg kan egentlig bruke det meste av medisiner, men det jeg var ute etter var noe man ikke blir feit av, eller avhengig av så hvis man blir feit så.. jeg lurte på dette med 6mg om det var veldig mye, siden alle andre over her og på et annet forum sier at det er en bra medisin som ikke gir vektøkning :) 

Anonymkode: 26511...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, Ann Christin skrev:

Om man er psykiater, lege eller annet helsepersonell kan man fortsatt ikke gi ut direkte doseringer da dette strider imot våre regler på forumet. Man kan aldri vite hvem man prater med og det finnes ingen måte å verifiseres personen svar. Vår eneste kvalifiserte helsepersonell på forumet er vår gynokolog.

Ann Christin, admin

Ja, regler er regler. Det er jo ytterst merkelig at folk ikke skjønner dette eller tar det til etterretning. 

Anonymkode: 13928...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet hvem NHD er....!vært her i 20! år han

Anonymkode: 94a2b...4eb

Men han er ikke her nå, ikke som "ekspertkommentator" i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

edit: la ikke merke til at det var nord-korea litt lenger oppe i tråden :), men jeg kan egentlig bruke det meste av medisiner, men det jeg var ute etter var noe man ikke blir feit av, eller avhengig av så hvis man blir feit så.. jeg lurte på dette med 6mg om det var veldig mye, siden alle andre over her og på et annet forum sier at det er en bra medisin som ikke gir vektøkning :) 

Anonymkode: 26511...ca8

FK skriver: Som adjuvans til voksne pasienter med psykiske lidelser preget av langvarig/vedvarende depresjons- og angstfølelse: Tabletter: Initialt 1 mg daglig, ev. økning til 2-3 mg daglig. Ved tvangsnevroser og svære angstnevroser ev. økning til 5-6 mg daglig. Dosen bør reduseres hos eldre pasienter (0,5-1,5 mg daglig). Effekten inntrer vanligvis i løpet av 2-3 dager. Hvis ikke pasienten responderer etter 1 uke på maks. dose, skal preparatet seponeres.

Som en kan lese over her, er 6 mg mye på den indikasjonen TS spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Soletti skrev:

Du kan få det hos legen din hvis legen mener det er hensiktsmessig. Nils Håvard er ikke her på forumet lengre, dessverre. 

Men kupton er en god erstatning 😉.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, Ann Christin skrev:

Om man er psykiater, lege eller annet helsepersonell kan man fortsatt ikke gi ut direkte doseringer da dette strider imot våre regler på forumet. Man kan aldri vite hvem man prater med og det finnes ingen måte å verifiseres personen svar. Vår eneste kvalifiserte helsepersonell på forumet er vår gynokolog.

Ann Christin, admin

Dette ser jeg på som en maktdemonstrasjon og ikke noe annet. 

Barnslig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...