Gå til innhold

Tror på ånder

Betti 11

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er ikke et problem. Men hvis dette styrer livet ditt på en slik måte at din funksjon i utdanning/arbeid eller sosialt blir vesentlig dårligere, da er det et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Betti 11 skrev:

Jeg skrev i skjemaet at jeg tror på ånder og gud. Er det et problem for behandlere?

Det kan jeg aldri tenke meg. Det er jo helt vanlig å tro på Gud. Og Gud er ånd, så da tror man jo på begge deler.

Verre tror jeg det er hvis man svarer positivt på spørsmål ala om man har tanker som ikke er ens egne og om noen kan overføre tanker til en, om en kan høre andres tanker, osv. Siden jeg tror på Gud, så tror jeg jo at han kan "snakke" til meg ved å gi meg tanker. Men det ble oppfattet litt feil... Jeg fikk en masse kontrollspørsmål, antakelig for å utelukke eller bekrefte at jeg hadde schizofreni... lol

Anonymkode: ca017...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, Betti 11 skrev:

Jeg skrev i skjemaet at jeg tror på ånder og gud. Er det et problem for behandlere?

Nei det er ikke noe problem, du får tro på hva du vil for det er jo ditt liv. Men svekker det deg i hverdagen vil de helst at du tar medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, kupton skrev:

Nei, det er ikke et problem. Men hvis dette styrer livet ditt på en slik måte at din funksjon i utdanning/arbeid eller sosialt blir vesentlig dårligere, da er det et problem.

Nei det svekker ikke hverdagen. Jeg var litt redd på konsekvenser. Jeg var litt skjokkert i går. Jeg hadde første time med en sykepleier og tilstanden min er ikke så bra og trodde det ville vare et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg aldri tenke meg. Det er jo helt vanlig å tro på Gud. Og Gud er ånd, så da tror man jo på begge deler.

Verre tror jeg det er hvis man svarer positivt på spørsmål ala om man har tanker som ikke er ens egne og om noen kan overføre tanker til en, om en kan høre andres tanker, osv. Siden jeg tror på Gud, så tror jeg jo at han kan "snakke" til meg ved å gi meg tanker. Men det ble oppfattet litt feil... Jeg fikk en masse kontrollspørsmål, antakelig for å utelukke eller bekrefte at jeg hadde schizofreni... lol

Anonymkode: ca017...881

Jeg tror det skje ikke med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det er ikke noe problem, du får tro på hva du vil for det er jo ditt liv. Men svekker det deg i hverdagen vil de helst at du tar medisiner. 

Nei det svekker meg ikke. Har ingen stor fokus på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Betti 11 skrev:

Nei det svekker meg ikke. Har ingen stor fokus på det.

Godt det da, det hadde jeg. Så de prøvde jo å få meg til å ta medisiner. Men til slutt blir jeg så dårlig at jeg ber om medisiner selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Godt det da, det hadde jeg. Så de prøvde jo å få meg til å ta medisiner. Men til slutt blir jeg så dårlig at jeg ber om medisiner selv. 

Jeg tror det er bedre å holde avstand. Det ødelegger en. Jeg har opplevd merkelige ting og vil ikke har med det å gjøre. Det er ikke bra for helsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg tror det er bedre å holde avstand. Det ødelegger en. Jeg har opplevd merkelige ting og vil ikke har med det å gjøre. Det er ikke bra for helsen.

Har opplevd masse merkelige ting jeg også i alle år, men nå har jeg en pause. Får prøve å fylle dagene med andre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...