Gå til innhold

Bilde der hen griner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir litt satt ut, men en "venn" av meg har en tendens til å sende bilder på messenger der hen griner. Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på dette, men jeg prøver jo å trøste. Men hen spør aldri hvordan jeg har det, eller hvordan det er med meg. Så jeg begynner å bli litt sliten av denne "vennen" som jeg har en lang kronglete historie med. Vedkommende er alltid i krise. Og spør om hjelp med det ene og det andre...

Hvordan ville du reagert?

Anonymkode: c2d5c...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt satt ut, men en "venn" av meg har en tendens til å sende bilder på messenger der hen griner. Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på dette, men jeg prøver jo å trøste. Men hen spør aldri hvordan jeg har det, eller hvordan det er med meg. Så jeg begynner å bli litt sliten av denne "vennen" som jeg har en lang kronglete historie med. Vedkommende er alltid i krise. Og spør om hjelp med det ene og det andre...

Hvordan ville du reagert?

Hadde nok reagert ikke så positivt om jeg fikk bilde av en venn som gråt,det virker jo litt rart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt vedkommende, for hen er veldig manipulerende, og jeg er egentlig fed up.

Hen har løyet til meg flere ganger om svært grove ting, og sist spurte hen om jeg kunne være medlånstager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt vedkommende, for hen er veldig manipulerende, og jeg er egentlig fed up.

Hen har løyet til meg flere ganger om svært grove ting, og sist spurte hen om jeg kunne være medlånstager.

Da sier du til vedkommende at du heller synes h*n skal bruke ord og kommunisere hva som er vanskelig fremfor å sende bilder hvor han/hun griner.

Anonymkode: fb7e5...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da sier du til vedkommende at du heller synes h*n skal bruke ord og kommunisere hva som er vanskelig fremfor å sende bilder hvor han/hun griner.

Anonymkode: fb7e5...c9e

Problemet er att jeg egentlig gir faen. Vedkommende har fått så mye sympati av meg, og gitt så lite tilbake. Men hen har anmeldt folk, og er dømt for falsk anmeldelse iallfall 2 ganger, så jeg håper bare det renner ut i sanden. Men stadig tikker det inn meldinger, til tross for minimal respons fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner til noen sånne folk, det beste er vel å ikke gi respons eller bare jatte med. Tror ikke de vil forandre seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kjenner til noen sånne folk, det beste er vel å ikke gi respons eller bare jatte med. Tror ikke de vil forandre seg. 

Nei, jeg  tror hen er psykopat. Veldig spesiell i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg  tror hen er psykopat. Veldig spesiell i hvert fall.

Kan være narsissist også, det tror jeg de jeg kjenner til er. Elsker å være i sentrum for oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt at jeg overhode ikke er interessert i å få bilder av en person som gråter. Ferdig snakket! Bra du skjønner at personen er manipulerende. Jeg ville begynt å være ærlig. Si det du sier her, at så lenge den personen aldri bryr seg om deg, gidder ikke du bry deg heller. Og være tydelig på at det ikke er i nærheten av aktuelt å stå som medlåner. Og si ifra at du ikke kan hjelpe personen med alt mulig og ikke få noe som helst hjelp tilbake. Noen mennesker vil bare ikke forstå, men det er en og annen som bare ikke tenker over det, og derfor trenger å få grundig forklart hvordan ting er og hvordan ting må være for at vennskapet skal fungere. Jeg tipper det er to mulige utfall av å være ærlig. Enten blir den andre personen sur og vil ikke ha mer med deg å gjøre (så leit!), ellerså får personen mer respekt for deg fordi du ikke finner deg i å bare gi uten å få noe tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat når det gjelder meldinger, så kan du jo bare ignorere dem. Du trenger jo ikke engang se dem. 

Anonymkode: d7ac4...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takker for innspill, nå har jeg blokkert hen på messenger. Så håper jeg det renner ut i sanden.

Medlånstager ville jeg aldri stilt opp som uansett. Det at hen spurte om det samtidig som jeg vet hvor mange ganger vedkommende har driti seg ut økonomisk er den berømte "dråpen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...