Ingrid24 Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Tenk over de stundene du har hatt det godt med deg selv. Gjenopplev følelsen av ro og trygghet og i så måte en styrke som fylte deg. Når selvfølelsen er svak, kan du hente styrke fra denne kilden av minner, og la de gode følelsene strømme gjennom deg på nytt :-) Jeg vet at det er mange her inne som vil synes dette er vanskelig, og som ikke tror at det går an og hente fram igjen gode følelser når man ikke har noen... Men hvorfor har du ingen? Fordi du ikke tillater deg det... Men det er ikke for sent! Gode følelser, gode minner handler mye om det å tillate seg selv å ta imot det som er godt for en. Ikke fornekte det fordi vi tror vi ikke fortjener. Dette er kanskje en av de vanskeligste konfliktene i oss selv... Men jeg vil bare si at man må våge for å vinne, man må gå for å komme fremover, og jeg selv opplever nå mange positive og gode ting om dagen, samtidig som jeg nå også bearbeider masse vondt og ting skulle tilsi at jeg skulle vært helt i "kjelleren"... Jeg sier ikke at det er lett. Det er vanskelig for jeg må jobbe så mye med meg selv, med mine tanker og følelser, og det er uvant og skremmende å føle trygghet. Trygghet fra andre og trygghet i meg selv. Men det jeg vil frem til er: at det går så mye bedre når jeg har gode minner, gode følelser å hente fram når kaos-tankene prøver å ta overhånd. Når alt er svart, så har jeg noe trygt å hente fram. Det hjelper, det gir meg styrke og mot til å kjempe videre, men det koster, fordi man da velger å ta vare på seg selv!!! Men det er også da man kanskje vinner :-) Tanker fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44286-noe-%C3%A5-tenke-over/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
huufsa Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Hei, Ingrid ! Må bare si at: Du er god ! Dette er ikke det første gode og positive innlegget du legger inn her, ... -du er en fornuftig person, og det er supert at du deler fornuften din med oss!!! *masse klemmer* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44286-noe-%C3%A5-tenke-over/#findComment-166817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girlunknown Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Ja det er godt å kunne tenke på noe positivt. I går satt jeg og så på mange bilder fra barndommen min og tidlig i ungdomstiden. Det var på en måte både godt og vondt samtidig. Jeg husker ingen positive ting fra jeg var liten, men da jeg så på bildene fikk jeg inntrykk også av det som var godt da jeg var liten. Etter hvert som jeg ble eldre, så jeg at ansiktsuttrykket mitt ble mer og mer fjernt, og jeg smilte sjeldnere og sjeldnere på bildene. Først nå vet jeg jo hvorfor. Ingrid24, takk for gode impulser. Klem fra girlunknown 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44286-noe-%C3%A5-tenke-over/#findComment-167426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.