Gå til innhold

Conludag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er 45 år og for tiden uten prevensjon. Prøver å lese meg opp angående minipillen Conludag da jeg vurderer denne. Men finner ingenting som beskriver hvordan denne evt vil påvirke blødningsmengden og -mønster under menstruasjon. Tenker også ift kommende overgangsalder og kanskje "tull" med blødninger som mange gjerne får. Har nå fått litt kortere sykluser og lurer på hvordan dette vil påvirkes.

Prøvde forøvrig Cerazette for noen år siden, men hadde da langvarige blødninger jeg til slutt ikke orket mer. Det ga seg med en gang jeg sluttet, men vil vel kanskje gjenta seg dersom jeg prøver den igjen. Og "vanlige" p-piller er jeg skeptisk til å starte med igjen i min alder.

Anonymkode: c31e2...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Cerazette og Conludag er hormonell prevensjon med gestagen, men ikke med østrogen. De øker ikke risiko for blodpropp. Cerazette er den sterkeste gestagen-prevensjon som stopper eggløsningen, den er like sikker som p-pillen med både østrogen og gestagen (99 %). Dessverre medfører den ofte blødningsproblem.

Conludag er mye svakere og har mindre sikkerhet (97%). Den påvirker sekretet i livmorhalsen, så sædceller ikke kommer frem. Den påvirker sjelden menstruasjonene. Det vanskelige er at den må tas meget regelmessig, det er kun 3 timers slingringsmonn.

I din alder er fruktbarheten sterkt redusert, så jeg vil absolutt anbefale Conludag. Ha en fast rutine med inntak (varsel på mobiltelefon ?)

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...