Gå til innhold

Angrepille


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Håper på svar her, da jeg befinner meg i en svært vanskelig situasjon. Jeg hadde samleie natt til søndag. Kondomet sprakk og han fikk utløsning inne i meg. Jeg tok norlevo angrepille på søndag ettermiddag. Ifølge syklusen min, skal eggløsning inntreffe idag (tirsdag) eller imorgen. Norlevo skal jo utsette el hemme eggløsning. Idag har jeg kjent murringer nede i mage/ rygg og det kjennes ut som eggløsningssmerter. Det kan selvsagt også være angrepillen som virker, men det vet jeg jo ikke. 

Jeg tok en eggløsningstest og teststreken var bare bittelitt svakere enn kontrollstreken. 

Bør jeg ta en til angrepille? Sæden kan leve i opptil 5- 7 døgn, har jeg lest. Hvis jeg får eggløsning imorgen kan jeg teoretisk sett fortsatt bli gravid.  

Jeg har to barn fra før, og jeg og min mann brukte en del mnd på å bli gravide den gangen. Men nå er det med en ny mann, kan hende hans sæd er mer levedyktig enn min eksmann sin. Er veldig ferskt forhold, og det passer overhodet ikke å bli gravid. Nå er jeg livredd. 

Anonymkode: 42f99...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det skulle ikke være nødvendig, men det kan neppe skade å ta ny omgang med Norlevo.

Husk at du må bruke annen prevensjon til du sikkert har fått menstruasjon, og den kan bli forsinket.

 

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...