Gå til innhold

Påvisst Vulvodyni


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 20-år gammel jente her,

Jeg fikk påvisst vulvodyni etter jeg var hos gynekolog. Jeg ble henvist til fysioterapaut, men har enda ikke fått time. Har vel snart gått 6mnd siden jeg var hos gyn.

Fikk også xylocain, både gel og den ‘vann’ sprøyta. Gel’en svir som bare det, og den andre typen merker jeg ingenting av! Det begynner å gå meg litt på nervene, da det ødelegger sex-livet til meg og kjæresten(det har vært slik i snart to år!) men også hverdagen min, da det gjør vondt å tørke seg etter do-besøk. Er også utrolig smertefullt når jeg bytter p-ring, og noen dager er det vondt å bare ha på truse

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre? Føler meg hjelpesløs, og klarer ikke å bare sitte vente på time hos fysio

Anonymkode: ebfa5...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Behandlingen av vulvodyni er ofte vanskelig, det krever spesielle kunnskaper og erfaring. Har du sett om det er forandringer i huden i ytre kjønnsorgan? Har man utelukket eksem eller andre kroniske hudforandringer? Det finnes vulvaklinikker, men dessverre er det veldig lang ventetid, men det vil kanskje vært lurt å få henvisning i og med at du har vært plaget i så lang tid?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke sett noen forandring i huden. regner med gynekologen jeg var hos hadde sagt om det kunne vært noe annet.

om jeg får time hos fysio, er ikke det på en vulvaklinikk? Burdejeg bestille ny time hos gynekolog eller ta det gjennom fastlegen? 

 

 

Anonymkode: ebfa5...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

I de fleste vulvaklinikker samarbeider gynekolog, hudlege og fysioterapeut. Du bør henvises via din fastlege. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...