Gå til innhold

Kortisonkrem gjennom svangerskapet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg er 29 år, gravid i uke 21 og har atopisk eksem. Har ikke stor grad av det, men plages en del rundt munn, i hodebunn og rundt bryster. Jeg har innimellom brukt kortisonkremer, men veldig sjeldent og på små områder. Jeg har da brukt mest av locoid som har blitt brukt rundt øyne og munn. Det er kun vært snakk om maks 3 dager på rad, for så et opphold på ca 2-3 uker. Jeg har også brukt litt Elocon på enkelte steder i hodebunnen og Betnovat rundt brystene, men disse har jeg brukt mye sjeldnere. Da har det kun vært snakk om 1 dag og 3-4 uker med opphold. Det jeg da lurer på er om kortisonkremene kan påvirke den lille i magen? Hvordan kan de påvirke? Bør jeg kutte de ut helt?

Mvh

Gravid 29

Anonymkode: e0da2...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er så små mengder som går over i blodet med mulighet for å nå fosteret at det ikke er grunn til bekymring. Noen gravide har sykdommer så de må spise kortisontabletter gjennom hele svangerskapet, og det går bra.

Så bruk du bare kremen når du har behov. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...