Gå til innhold

Noen klarer ikke å la ting ligge når de blir såret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En venninne av meg klarer ikke å tilgi meg for små ting. Hun tar stadig opp at jeg ikke svarte på en melding der hun skrev» god jul». Eller at jeg ikke tar ofte nok kontakt eller at jeg for mange år siden var sammen med en annen venninne uten å spørre henne osv. Hun kommer plutselig med kommentarer full av bitterhet og anklage. Jeg har bare ønsket å være en god venn og bedt om unskyldning mange ganger. Jeg er nok litt ulik henne og mer privat av meg. Trenger litt tid for meg selv . Hun forstår ikke dette. Jeg prøver å forstå henne og være slik hun vil. Jeg blir veldig usikker av dette og tenker at jeg ikke har evnen til å være en venn. Noen mennesker klarer ikke å la ting ligge når de blir såret. Har man ikke litt ansvar selv for å tilgi når noen sårer en? 

Anonymkode: 02c41...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sårer kan være så mye. Alt fra vold til at en ikke svarer på en sms. Med henne høres der sykelig ut for det er tross alt snakk om bagateller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg klarer ikke å tilgi meg for små ting. Hun tar stadig opp at jeg ikke svarte på en melding der hun skrev» god jul». Eller at jeg ikke tar ofte nok kontakt eller at jeg for mange år siden var sammen med en annen venninne uten å spørre henne osv. Hun kommer plutselig med kommentarer full av bitterhet og anklage. Jeg har bare ønsket å være en god venn og bedt om unskyldning mange ganger. Jeg er nok litt ulik henne og mer privat av meg. Trenger litt tid for meg selv . Hun forstår ikke dette. Jeg prøver å forstå henne og være slik hun vil. Jeg blir veldig usikker av dette og tenker at jeg ikke har evnen til å være en venn. Noen mennesker klarer ikke å la ting ligge når de blir såret. Har man ikke litt ansvar selv for å tilgi når noen sårer en? 

Anonymkode: 02c41...6f7

Det er på ingen måte normalt å klage på slike ting som din "venninne" klager på, det er hun som har et problem her, ikke du. Jeg hadde ikke orket besvare slike henvendelser og hadde nok latt vennskapet dø ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...