Gå til innhold

Opplevd at behandler sier unnskyld ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bare spørr av ren nysgjerrighet . 

For meg har en og annen unnskyldning  betydd mye , gjennom en langvarig terapi . For eksempel om jeg har følt meg alvorlig misforstått eller at behandler har såret meg . Behøver  selvsagt ikke alltid en unnskyldning , viktigst å bli tatt på alvor for det jeg uttrykker og føle trygghet om jeg deler det.

Erfarer  også andre at behandlere «erkjenner « når noe har kommet skjevt ut « forrige time «..? 

Anonymkode: c1c56...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare spørr av ren nysgjerrighet . 

For meg har en og annen unnskyldning  betydd mye , gjennom en langvarig terapi . For eksempel om jeg har følt meg alvorlig misforstått eller at behandler har såret meg . Behøver  selvsagt ikke alltid en unnskyldning , viktigst å bli tatt på alvor for det jeg uttrykker og føle trygghet om jeg deler det.

Erfarer  også andre at behandlere «erkjenner « når noe har kommet skjevt ut « forrige time «..? 

Vet ikke om jeg synes det er nødvendig med noe som helst unnskyld. Kan være mer opptatt av å finne ut hvorfor det ble som det ble.

Anonymkode: 64a11...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at behandler kan si unnskyld hvis det er noe som er på sin plass å si unnskyld om. Hvorfor skulle han/hun ikke det?  En bør faktisk kunne si unnskyld uansett om det er en kollega eller pasient en har vært urettferdig mot.

Opplevde det på sykehuset en gang at min faste behandler der var ufin mot meg, helt uten grunn.  Etter en stund kom han og han ba meg bli med inn på rommet.  Der forklarte han hvorfor han hadde vært ufin mot meg og at han beklaget så mye. 

Opplevde også en gang at legen som avviste meg da jeg hadde store magesmerter, ba om unnskyldning i etterkant. Hun var lei seg over at hun ikke hadde tatt meg på alvor. (Jeg hadde sprukket blindtarm)

Nå mener jeg ikke at den minste ting bør unnskydes, men når det er på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri nødvendig med unnskyld ... betyr der du mener behandler ikke skal innrømme om vedkommende har gjort en feil ? Det er sikkert ikke alltid behandler mener det « er noe å unnskylde «, men noen ganger kam det vel være det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aldri nødvendig med unnskyld ... betyr der du mener behandler ikke skal innrømme om vedkommende har gjort en feil ? Det er sikkert ikke alltid behandler mener det « er noe å unnskylde «, men noen ganger kam det vel være det ?

Nei, fordi hva er det som er feil? I blant er det jeg som er for hårsår og sensitiv. Alt som jeg blir såret over er ikke legens feil, det kan like gjerne være jeg som tolker feil eller blir raskt krenka. Er ikke opptatt av at folk skal komme å unnskylde seg, jeg er som sagt mye mer opptatt at vi sammen finner ut hvorfor ble jeg lei meg, hva førte til det, hvorfor reagerte jeg slik jeg gjorde, og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fordi hva er det som er feil? I blant er det jeg som er for hårsår og sensitiv. Alt som jeg blir såret over er ikke legens feil, det kan like gjerne være jeg som tolker feil eller blir raskt krenka. Er ikke opptatt av at folk skal komme å unnskylde seg, jeg er som sagt mye mer opptatt at vi sammen finner ut hvorfor ble jeg lei meg, hva førte til det, hvorfor reagerte jeg slik jeg gjorde, og så videre.

Enig i at det kan være « meg « og egne reaksjoner og ikke på jakt etter noen unnskyldning i hytt og vær .

Å møte forståelse og kunne snakke om det tærende er viktigst , likevel vil jeg påstå en unnskyldning kan være betydningsfull i noen tilfeller. Ingen er feilfrie ( jeg ber for øvrig og om unnskyldning selv , om jeg har vært urimelig og vrang ..)

Tror for øvrig ikke profesjonelle behandlere ber om unnskyldning om de selv mener de ikke har noe å unnskylde . Da finner de sikkert andre innganger til refleksjon rundt det som har skjedd i kommunikasjonen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...