Gå til innhold

Spørsmål om blødning og virkning av p-sprøyte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 24 år og ønsker å begynne på prevensjon og har derfor noen spørsmål om p-sprøyte. Jeg ser på det som en fordel å miste menstruasjonen og å sleppe å måtte huske på å ta en pille hver dag. Jeg tenker derfor at p-sprøyte kunne være noe som passer meg. Det jeg lurer på er hvor stor sjanse det er for å miste menstruasjon når man bruker p-sprøyte? Om jeg skulle få bivirkninger og ønsker å slutte, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar før at virkningen av sprøyten er ute av kroppen? Stemmer det at prisen per sprøyte er 96 kr? Og når man skal få satt sprøyten er det slik at en lege må gjøre dette eller kan det bli gjort av en sykepleier?

Anonymkode: 84eb7...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Se det forrige svaret. Nesten alle mister menstruasjonen etter lengre tids bruk, dvs ca ett år. Prisen per sprøyte er 96 kr, den kan settes av lege eller sykepleier/helsemedarbeider. Lurt å sette den inn i de første dager av menstruasjonen/syklus. Hvis du ikke liker metoden, kan det gå veldig lang tid før effekten er ute av kroppen.

Jeg vil foreslå p-staven som et første valg, den kan fjernes og effekten er borte etter få dager. Den koster 1128 kr, men er effektiv i 3 år.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...