Gå til innhold

Primolut for så Clomid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Er det mulig å bruke Primolut for å fremprovosere mens, for så å ta Clomid 5 syklusdag etc.? Eller blir ikke det riktig siden det er en ‘falsk’ (?) mensen? Mensen er over 2 uker på overtid, og jeg begynner å bli litt utålmodig med å få testet ut Clomid.

Anonymkode: 2e5f0...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du må fortelle litt mer om deg selv. Har du sjeldne menstruasjoner? Har du vært utredet med hormonanalyser? Hvor gammel er du? Har legen/gynekologen gitt deg resept både på Primolut og på Clomid?

Hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har veldig uregelmessig mens, fra 30-60 dagers syklus. Er 20 år. Fikk Primolut for å ‘teste at alt var ok’ som han sa, noe det var da jeg fikk mens etter 10 dager med 1tbl hver dag. Etter et år med prøving fikk jeg resept på Clomid, men har ikke fått testet det enda. Usikker på om jeg har vært utredet med hormonanalyser, men jeg har tatt blodprøver (som så nokså normal ut, lav progesteron-nivå), og vært på gynekologisk undersøkelse hvor alt så normalt ut. Det eneste han kunne sette fingern på var at det han kalte livmorkjernen, som skulle være oval/rund (?) var veldig flat, hvorfor det var slik sa han ikke noe om.

Anonymkode: 2e5f0...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Sjeldne menstruasjoner (>35 dagers intervall) tyder på ujevn eggløsning. Det er vanlig å fremkalle en menstruasjon med f.eks. 1 primolut daglig i 7-10 dager og så starte med Clomid på ca 5.syklusdag. Du bør sjekke at du ikke er gravid, før du starter med primolut. Så følger du 'oppskriften' du har fått av din lege. Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar! Men har du noen tanker om hva han mente med livmorkjerne? Og hvorfor min var flat/som en strek?

Anonymkode: 2e5f0...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Det er et litt rart uttrykk. Det vanligste er å snakke om tykkelse av livmorslimhinnen, og den er tynn (ikke flat) når den ikke har vært stimulert av østrogen. Når var den vurdert i forhold til siste menstruasjon før undersøkelsen? Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Da du fikk blødning etter Primolut, så var livmorslimhinnen nok ikke helt tynn? Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...