Gå til innhold

Vondt etter konisering


Linnkus

Anbefalte innlegg

Hei. For 16 dager siden ble jeg konisert pga celleforandringer. Blødde litt ett par dager, etter det kom det bare brunlig veske. Plutselig dag 10 kom det mye blod, å har blødd siden da, som vil si 6dager nå, friskt blod blandet med lyserosa. Idag har jeg hadd vondt i bekkenhulen, å følt et slags press helt nederst i magen. Det er ikke mensen da jeg hadde dette 1 dag etter konisering. Burde dette sjekkes? Kan det være noe infeksjon? Lukter surt fra blodet, men lik lukt som det gjor rett etter konisering så det er ikke forandret. Kan legge til at jeg etter biopsien (før konisering) fikk styrtblødning og måtte syes for å slutte å blø. Under koniseringen sier gynekologen at jeg bør utredes for hvorfor jeg blør så lett og mye(var mye blod under inngrepet), men han begrunnet ikke hva han mente kunne være galt , noe jeg er bekymret for. Hva var det han egentlig mente? Jeg er ellers frisk. Jeg er 29 år og har 2 barn som nå er 5 og 8.

Endret av Linnkus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, Linnkus skrev:

Hei. For 16 dager siden ble jeg konisert pga celleforandringer. Blødde litt ett par dager, etter det kom det bare brunlig veske. Plutselig dag 10 kom det mye blod, å har blødd siden da, som vil si 6dager nå, friskt blod blandet med lyserosa. Idag har jeg hadd vondt i bekkenhulen, å følt et slags press helt nederst i magen. Det er ikke mensen da jeg hadde dette 1 dag etter konisering. Burde dette sjekkes? Kan det være noe infeksjon? Lukter surt fra blodet, men lik lukt som det gjor rett etter konisering så det er ikke forandret. Kan legge til at jeg etter biopsien (før konisering) fikk styrtblødning og måtte syes for å slutte å blø. Under koniseringen sier gynekologen at jeg bør utredes for hvorfor jeg blør så lett og mye(var mye blod under inngrepet), men han begrunnet ikke hva han mente kunne være galt , noe jeg er bekymret for. Hva var det han egentlig mente? Jeg er ellers frisk. Jeg er 29 år og har 2 barn som nå er 5 og 8.

Etter 1-2 uker vil det svidde falle av har jeg fått vite, så er sikkert det. Likevel troor jeg ikke det skulle blø så lenge som nesten en uke, så jeg ville kanskje tatt en tlf til gyn.avd på sykehuset eller legevakten om du er urolig? Jeg fikk beskjed om at det ikke burde blø mer enn vanlig mens, ut fra hva jeg fortalte hva normalt for meg. Det er sikkert ikke noe farlig, men siden du tydeligvis blør lettere enn gjennomsnittet bør de kanskje sjekke det? Man bør vel ikke miste for mye blod heller. Lykke til, det går nok fint :)

Anonymkode: 66fef...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) det blør ikke mer enn en mensen, men nok til å fylle 3-4 bind om dagen. Men smertene bekymrer meg, og gynekologen min var ikke særlig snakkesalig, å virket ikke som han hadde lyst eller tid til å snakke med meg etter inngrepet. Skal selvfølgelig kontakte han mandagen hvis dette vedvarer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lurt å dra til legevakten. Du føler deg så uvel og hvorvor skulle du vente? Snakk med legevakten og hører hva de mener. Kanskje du skulle bytte gynekolog også. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg tror det er lurt å dra til legevakten. Du føler deg så uvel og hvorvor skulle du vente? Snakk med legevakten og hører hva de mener. Kanskje du skulle bytte gynekolog også. Lykke til.

Takk 🙂 jeg er redd for å virke masete. Og ettersom jeg har lest på nett så er det normalt å blø 2-3uker etter inngrep. Så tenkte jeg ville høre va Mette hadde å si om det først .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er naturlig at du får en sjekk hos legen som har operert deg. De kan vel ikke gjøre så mye på legevakten. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det er naturlig at du får en sjekk hos legen som har operert deg. De kan vel ikke gjøre så mye på legevakten. Hilsen Mette

Takk for svar 🙂 men er det normalt å ha det slik jeg har det etter et slikt inngrep? Eller tyder det på at noe er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke vanlig med smerter etter konisering. Derfor et det lurt med en undersøkelse. At du blør mye kunne bero på at du har unormal evne til å levre blodet, men med to fødsler bak deg er det ikke så sannsynlig, da ville det ha vært oppdaget tidligere. Det er som regel en medfødt defekt. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...