Gå til innhold

Hjelp til huslån i husbanken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på litt angående huslån. Jeg og samboer og 2 barn leier leilighet. Vi er i 40 årene og har aldri eid leilighet. Er mange grunner til det. Ustabil inntekt og sykdom. Men må har jeg fast jobb. Samboer er uføretrygdet. Men ett problem står i veien for huskjøp. Samboer har noen gamle inkassosaker. Jeg tjener ikke nok til ett huslån alene. Han skal jo betale på det han også men kan ikke stå som medsøker pga de sakene. Hva kan vi gjøre? Har ikke familie som kan hjelpe til

Anonymkode: c2067...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Snakk med gjeldsrådgiver i kommunen. Det kan være inngangsbilletten deres til lån i husbanken. Det er nemlig kommunen som behandler disse søknadene. Vi fikk boliglån med inkasso. Men det de krever er at dere klarer å betjene lånet. 

Anonymkode: 15b63...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så bra at det er håp. Det sliter på meg at vi ikke eier. Mest pga av barna. Vi betaler jo mye i husleie så ett lån skal vi klare

Anonymkode: c2067...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at det er håp. Det sliter på meg at vi ikke eier. Mest pga av barna. Vi betaler jo mye i husleie så ett lån skal vi klare

Anonymkode: c2067...ce0

Bestill time til rådgiver :) 

Anonymkode: 15b63...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om dere begge hadde inkasso og begge i fast jobb? 

Anonymkode: c2067...ce0

Bare han hadde inkasso. Begge hadde fast jobb men deltid. 

Anonymkode: 15b63...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da skal jeg prøve iallefall. Kanskje vi får bakt inn billån og ett forbrukslån inn i huslånet også. Da får vi mindre utgifter enn nå. Jeg er ikke optimistisk på det men skal prøve 😀

Anonymkode: c2067...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal jeg prøve iallefall. Kanskje vi får bakt inn billån og ett forbrukslån inn i huslånet også. Da får vi mindre utgifter enn nå. Jeg er ikke optimistisk på det men skal prøve 😀

Anonymkode: c2067...ce0

Etter husk:

Vi hadde to barn på 13 og 15 år. Samlet inntekt på ca 400.000

Forbruksgjeld på ca 500.000 inkl inkasso på ca 100.000

Vi fikk 1,350 i boliglån (pluss fellesgjeld pga borettslag). 

Så det bør absolutt være håp.

At dere har barn teller mye. Uføretrygd regnes også som fast inntekt. Det er bl.a uføre kommunen skal hjelpe. 

Lykke til :) 

 

Anonymkode: 15b63...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med gjeldsrådgiver i kommunen. Det kan være inngangsbilletten deres til lån i husbanken. Det er nemlig kommunen som behandler disse søknadene. Vi fikk boliglån med inkasso. Men det de krever er at dere klarer å betjene lånet. 

Anonymkode: 15b63...f6b

Da har jeg håp ja. Jeg tjener ca 400 000kr og så kommer hans uføretrygd i tillegg. Har billån og forbrukslån på 300 000kr. Og hans inkasso er på ca 150 000kr. 

Anonymkode: c2067...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...