AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Er det ok å ta 45 mg sobril for å få sove ved hypomani/mani? Thea Anonymkode: 1544b...210 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest franklyscarlet Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Er det laveste virkningsfulle dose? Jeg pleier å ta 25 mg for søvn ved hypomani. I blant får jeg sove gjennom natta med denne dosen, men i blant blir jeg nødt til å ta 25 mg til hvis jeg våkner etter 2-4 timer. Jeg har fått beskjed om å bruke Sobril mot hypomani i maks 14 dager. Du bør spørre legen, fordi det er jo individuelle forskjeller her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 8 minutter siden, franklyscarlet skrev: Er det laveste virkningsfulle dose? Jeg pleier å ta 25 mg for søvn ved hypomani. I blant får jeg sove gjennom natta med denne dosen, men i blant blir jeg nødt til å ta 25 mg til hvis jeg våkner etter 2-4 timer. Jeg har fått beskjed om å bruke Sobril mot hypomani i maks 14 dager. Du bør spørre legen, fordi det er jo individuelle forskjeller her. Takk for at du svarte. Jeg har tidligere brukt stilnoct, men den hadde uheldige bivirkninger. Tenkte spørre legen, men han er ikke på jobb før tirsdag. Lurer litt på hva max dose sobril er pr dose? Tåler visst stor dose sobril i denne tilstanden jeg er i nå. Trenger virkelig ro og søvn. Tar ap og, men det er visst ikke nok. Anonymkode: 1544b...210 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest franklyscarlet Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du svarte. Jeg har tidligere brukt stilnoct, men den hadde uheldige bivirkninger. Tenkte spørre legen, men han er ikke på jobb før tirsdag. Lurer litt på hva max dose sobril er pr dose? Tåler visst stor dose sobril i denne tilstanden jeg er i nå. Trenger virkelig ro og søvn. Tar ap og, men det er visst ikke nok. Anonymkode: 1544b...210 Har du Zyprexa? Hvis jeg er manisk, er det kun det som funker. Jeg tåler også store doser Sobril, men jeg vil ikke komme med tips om noen maxdose. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Ok dose er det som får en til å sove minst 5 timer. Om standarddoser benzo ikke er nok, bør en legge til AP som f. eks. Zyprexa eller Seroquel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Fins det ikke alternativer til zyprexa og seroquel med tanke på restless legs og vektøkning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Cisordinol kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 For å kupere (stopp i starten) en (hypo)mani, er varigheten av behandlingen såpass kort at vektøkning ikke bør være et problem/tema. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.