Gå til innhold

Hv skal du bruke feriepengene/skattefri ufør på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ingen planer selv. Men noe går vel til sparing. Ufør her, og det er den gangen i året man har litt ekstra. Passer bra, for jeg får igjen på skatten også, så 8500 mer utbetalt denne måneden enn en vanlig.

Anonymkode: acafb...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et par kasser Brigg.

Anonymkode: f4447...726

Brigg? Lever du på 80-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et par kasser Brigg.

Anonymkode: f4447...726

"Diggest av alt er jo brigg" Bare Egil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, laban skrev:

Brigg? Lever du på 80-tallet?

70-tallet.

reklame2.jpg

 

 

Anonymkode: f4447...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et par kasser Brigg.

Anonymkode: f4447...726

Var det noen som sa stua tyttebær?

Anonymkode: 21173...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går vel med til å fylle opp det jeg har måtte bruke av sparepengene. Jeg har uansett ikke noen glede av dyre ferier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har egentlig ingen konkrete ferieplaner og foreløbig er det ingenting som tyder på at vi drar utenfor Norges grenser heller, så de havner vel litt på sparekontoen og litt på brukskontoen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, laban skrev:

Brigg? Lever du på 80-tallet?

Hvordan smakte Brigg? Lignet det lettøl? Kan ikke huske å ha smakt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Hvordan smakte Brigg? Lignet det lettøl? Kan ikke huske å ha smakt det.

Jeg liker ikke øl, verken med eller uten alkohol, så jeg kan egentlig ikke svare på det.  Men det var datidens alkoholsvake alternativ, så det er sannsynlig at det liknet lettøl.  Man kunne kjøre etter å ha drukket én Brigg (mens grensen var 0,5).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Jeg liker ikke øl, verken med eller uten alkohol, så jeg kan egentlig ikke svare på det.  Men det var datidens alkoholsvake alternativ, så det er sannsynlig at det liknet lettøl.  Man kunne kjøre etter å ha drukket én Brigg (mens grensen var 0,5).

Ok, takk!

Da jeg var 18-20 het det at man kunne kjøre etter en halvliter om man ventet en time eller to, og om kvelden var lang kunne man godt ta en lettøl i tillegg ;). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er bare det jeg fikk ekstra i lønn i juni sammenlignet med en vanlig måned overført til min "bufferkonto", og jeg vil ta av dette dersom det trengs for å dekke ferierelaterte kostnader det kommende året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Både feriepenger og skattepenger er nesten allerede brukt opp på forhånd på å betale ferie og på den jævla bilen . 

Så når pengene kommer, må de tilbake til bufferen. 

Når sommeren er over skal jobben min flytte nærmere meg og da skal jeg kvitte meg med bilen.

Åh, som jeg gleder meg og så rik som jeg kommer til å bli 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...