Gå til innhold

Å be om å få prøve ut adhd- medisin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har to adhd utredninger bak meg. Ene var ja, andre nei.

Skal til en tredje nå, men 100 års ventetid. Plages veldig. Mulig å spørre psykiater om å få prøve ut concerta nå? (prøvd ritalin). Ingen medisiner virker på kaoset.

Anonymkode: a964e...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det mulig å spørre om det, man kan jo spørre psykiateren om hva man vil. Jeg tror vel heller jeg bare hadde spurt om å få teste ut adhd-medisiner, fremfor å be spesifikt om Concerta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Ja. Enig med Trine. Jeg fikk diagnose ganske kjapt, så jeg prøvde ikke medisin før diagnosen var satt, men det går jo an å spørre. En ADHD-utredning behøver jo ikke ta så lang tid når du først er i gang. Synd at det er så lang ventetid. Jeg tok det privat, siden DPS ikke gidder å ta seg av folk som er i jobb, og det var sikkert like greit. Men det er jo dyrere, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...