Gå til innhold

ap og varme.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Er det virkelig sånn at man blir fortere overopphetet når man tar ap og andre medisiner? Det skrev flere på en gruppe jeg er med i,det var sykepleiere som hadde sagt det. Bare tror på det for når det er varme nå blir jeg helt utslått,men sykepleieren min visste ingenting om dette. Har pleid å tåle varme bedre før uten medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Jeg var svimmel hele dagen når varmen var, bestilte legetime som jeg nå har avlyst. Tror svimmelheten kom seg av varmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, stjernestøv said:

Er det virkelig sånn at man blir fortere overopphetet når man tar ap og andre medisiner? Det skrev flere på en gruppe jeg er med i,det var sykepleiere som hadde sagt det. Bare tror på det for når det er varme nå blir jeg helt utslått,men sykepleieren min visste ingenting om dette. Har pleid å tåle varme bedre før uten medisiner. 

Det er helt normalt å bli sliten og svimmel i varmen. Særlig hvis du ikke drikker nok og/eller er i dårlig fysisk form.

Anonymkode: e47de...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt normalt å bli sliten og svimmel i varmen. Særlig hvis du ikke drikker nok og/eller er i dårlig fysisk form.

Anonymkode: e47de...50c

Har drukket nok tror jeg, men den fysiske formen er ikke god. Men så var det flere som skrev de slet med det samme pga ap, det hadde sykepleierene deres sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor du bor men her jeg bor har vi hatt en ekstrem varme frem til for en uke siden. Det gjør noe med oss alle når man må kjempe for å trekke pusten. Lufta er varm og tung og hode og kropp overopphetet. Tenker det er årsaken mere enn medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 18.6.2018 den 15.29, stjernestøv skrev:

Har drukket nok tror jeg, men den fysiske formen er ikke god. Men så var det flere som skrev de slet med det samme pga ap, det hadde sykepleierene deres sagt. 

Hvis det skjer kun når det er varmt, da slet de pga varmen og ikke på grunn av ap. Det virker mest logisk for meg og jeg ville løst det ved å kjøle meg ned med en kald dusj fremfor å slutte med ap. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Hvis det skjer kun når det er varmt, da slet de pga varmen og ikke på grunn av ap. Det virker mest logisk for meg og jeg ville løst det ved å kjøle meg ned med en kald dusj fremfor å slutte med ap. 

 

Men sykepleierene hadde sagt det, at de følte seg ekstra opphetet pga ap i varmen. Er det bare tull det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Men sykepleierene hadde sagt det, at de følte seg ekstra opphetet pga ap i varmen. Er det bare tull det da?

Det vet jeg ikke, men hvorfor er det så viktig ?

Det er jo så sjelden at det er varmt i Norge,  at jeg heller ville forsøkt å være litt løsningsorientert de få dagene det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det vet jeg ikke, men hvorfor er det så viktig ?

Det er jo så sjelden at det er varmt i Norge,  at jeg heller ville forsøkt å være litt løsningsorientert de få dagene det gjelder. 

Jo for da er det er grunn til at jeg ikke tålte varmen som var. Men får prøve å være løsningsorientert neste gang da. Men det var jo flere som ikke tålte det så godt, men jeg ble rett og slett dårlig. Hadde mye migrene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo for da er det er grunn til at jeg ikke tålte varmen som var. Men får prøve å være løsningsorientert neste gang da. Men det var jo flere som ikke tålte det så godt, men jeg ble rett og slett dårlig. Hadde mye migrene også. 

Da burde du også ellers føle deg varmere, ikke bare de dagene det er varmt ute. 

Anonymkode: aae4e...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du også ellers føle deg varmere, ikke bare de dagene det er varmt ute. 

Anonymkode: aae4e...1cd

Ok. Er helst kald ellers...

Men rart jeg tålte varmen så dårlig, har tålt det bedre før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo for da er det er grunn til at jeg ikke tålte varmen som var. Men får prøve å være løsningsorientert neste gang da. Men det var jo flere som ikke tålte det så godt, men jeg ble rett og slett dårlig. Hadde mye migrene også. 

Da kan du trøste deg med at det sannsynligvis er mange år til neste gang du vil oppleve en slik langvarig varmeperiode igjen. 

Det skjer så sjelden at det er ikke noen vits i å bruke tid på å bekymre seg over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Da kan du trøste deg med at det sannsynligvis er mange år til neste gang du vil oppleve en slik langvarig varmeperiode igjen. 

Det skjer så sjelden at det er ikke noen vits i å bruke tid på å bekymre seg over det. 

Ok. Nei nå for tiden er det jo kaldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. Nei nå for tiden er det jo kaldt. 

Enten er det for varmt, eller så er det for kaldt. Det skalke verra lett.

Anonymkode: 533ea...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg blir veldig sliten i ekstrem varme. Vet ikke om det har noe med AP og gjøre, det er første gang jeg hører noe om det.

 

Etter jeg fikk lavt stoffskifte tolererer jeg varmen bedre, siden lavt stoffskifte ofte gjør at jeg fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enten er det for varmt, eller så er det for kaldt. Det skalke verra lett.

Anonymkode: 533ea...cd7

Blir ihvertfall ikke dårlig når det er kaldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg blir veldig sliten i ekstrem varme. Vet ikke om det har noe med AP og gjøre, det er første gang jeg hører noe om det.

 

Etter jeg fikk lavt stoffskifte tolererer jeg varmen bedre, siden lavt stoffskifte ofte gjør at jeg fryser.

Da er det jo flere her inne også da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vekt og hvor god/dårlig den fysiske formen er spiller også inn.

Anonymkode: aae4e...1cd

Veier ikke så mye n lenger, men den fysiske formen er ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...