Gå til innhold

Blødning etter utskrapning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde utskrapning for 4 dager siden. Fjernet små rester av morkaka. Jeg har kun hatt litt lyserosa utflod siden. Helt til nå som det har begynt å blø igjen. Ikke så mye som mensen, men det er blod. Er bekymret for at jeg skal begynne å blø igjen sånn som jeg har gjort de siste 2 mnd etter aborten jeg hadde. 

Hvorfor kommer det blod nå 4 dager etter utskrapning? Hva kan det være? 

Anonymkode: 46bd2...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanlig å blø en ukes tid etter en utskrapning etter en abort. Slimhinnen -som i tillegg til morkaken- hadde dannet seg i livmorhulen må renses ut. Hvor langt var du på vei? Jo lenger svangerskapet hadde vart, jo lenger tid vil det bli med blødning.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det er vanlig å blø en ukes tid etter en utskrapning etter en abort. Slimhinnen -som i tillegg til morkaken- hadde dannet seg i livmorhulen må renses ut. Hvor langt var du på vei? Jo lenger svangerskapet hadde vart, jo lenger tid vil det bli med blødning.

Vennlig hilsen Mette

Jeg var 11 uker på vei, men alt kom ut under aborten for 2 mnd siden bortsett fra disse små restene av morkaka som ikke kunne ses på ultralyd engang. Måtte ha hysteroskopi for at de skulle finne restene. De satt ganske dypt inne i veggen sa legen. Bare såvidt det var noe. 

Som sagt blødde jeg ikke de 4 første dagene etter utskrapningen, men har begynt å blø nå. Det er det jeg er bekymret for og lurer på hvorfor jeg først blør nå? 

Anonymkode: 46bd2...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det var en nyttig opplysning, men jeg må ha litt mer informasjon. Hva slags abort hadde du for to måneder siden? Spontan eller fremkalt? Medisinsk eller kirurgisk? Hadde du blødninger i to måneder før siste utskrapning? Har du brukt prevensjon i mellomtiden? Har det vært tatt blodprøve for måling av HCG? Har du hatt menstruasjon i de to måneder?

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det var en nyttig opplysning, men jeg må ha litt mer informasjon. Hva slags abort hadde du for to måneder siden? Spontan eller fremkalt? Medisinsk eller kirurgisk? Hadde du blødninger i to måneder før siste utskrapning? Har du brukt prevensjon i mellomtiden? Har det vært tatt blodprøve for måling av HCG? Har du hatt menstruasjon i de to måneder?

Hilsen Mette

Hadde medisinsk abort for 2 mnd siden. Var innlagt på sykehus til det var over. Har blødd mye i 2 mnd. Fra styrtblødninger til farget utflod til vanlig mensen. Men siden de ikke har sett rester på ultralyd og hcgen min har sunket har de ikke trodd det var resten før de gikk inn å kikket med kamera. Hcg for 2 uker siden var på 10, for en uke siden var den på 6. Dette før utskrapning. 

Anonymkode: 46bd2...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde medisinsk abort for 2 mnd siden. Var innlagt på sykehus til det var over. Har blødd mye i 2 mnd. Fra styrtblødninger til farget utflod til vanlig mensen. Men siden de ikke har sett rester på ultralyd og hcgen min har sunket har de ikke trodd det var resten før de gikk inn å kikket med kamera. Hcg for 2 uker siden var på 10, for en uke siden var den på 6. Dette før utskrapning. 

Anonymkode: 46bd2...6b0

Det var fremkalt abort 

Anonymkode: 46bd2...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Rart at du hadde HCG i blodet så lenge etter en medisinsk abort. Har du brukt prevensjon etter aborten? brukt prevensjon? Har du hatt menstruasjoner i tillegg til blødningene?

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Rart at du hadde HCG i blodet så lenge etter en medisinsk abort. Har du brukt prevensjon etter aborten? brukt prevensjon? Har du hatt menstruasjoner i tillegg til blødningene?

Hilsen Mette

Begynte på oralcon 1 mnd etter aborten. Gikk på de 10 dager for da mente legen at jeg burde stoppe med de. Har  begynt igjen nå på fredag for det anbefalte han som tok utskrapningen. 

Jeg vet ikke om jeg har hatt mensen siden jeg har blødd 2 mnd i strekk. 

Anonymkode: 46bd2...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Mon ikke blødningen vil reguleres med p-pillene? Du er i all fall godt utredet. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...