Gå til innhold

Lyrica er nå et B-preparat


kupton

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har så store smerter at jeg tenkte å prøve det. Hvilken alternativer har je nå. Må jeg ende som en avhengige? For tida har jeg Neurontin 4x 800 mg og tramadol har på en måte ingen virkning mer. Har du en råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kupton skrev:

Snakk med legen din. Du har akkurat de samme muligheter nå som før.

Det var ikke poenget. Jeg se problemer med avhengigheten. Jeg kan jo ikke gå uten medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som bruker Lyrica er den eneste konsekvensen at resepten ikke kan reitereres og at man må vise legitimasjon. Ellers er medisinen akkurat den samme. 

PS: I USA har Lyrica lenge vært i Schedule 5 (laveste) mens benzo er 4. I Norge er vel B en samlegruppe for det som i USA er 3,4 og 5, mens A er 2. Schedule 1 er illegale stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, issomethingwrong skrev:

For de som bruker Lyrica er den eneste konsekvensen at resepten ikke kan reitereres og at man må vise legitimasjon. Ellers er medisinen akkurat den samme. 

PS: I USA har Lyrica lenge vært i Schedule 5 (laveste) mens benzo er 4. I Norge er vel B en samlegruppe for det som i USA er 3,4 og 5, mens A er 2. Schedule 1 er illegale stoffer.

Da blir det Benzo-fest i USA😁🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, issomethingwrong skrev:

For de som bruker Lyrica er den eneste konsekvensen at resepten ikke kan reitereres og at man må vise legitimasjon. Ellers er medisinen akkurat den samme. 

PS: I USA har Lyrica lenge vært i Schedule 5 (laveste) mens benzo er 4. I Norge er vel B en samlegruppe for det som i USA er 3,4 og 5, mens A er 2. Schedule 1 er illegale stoffer.

Tuller med deg - vet du ikke er glad i de medisinene, mens jeg liker å ha en pk liggende 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Tuller med deg - vet du ikke er glad i de medisinene, mens jeg liker å ha en pk liggende 😉

Raring! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg bruker bare lyrica mot nervesmerter en skjelden gang, så ikke noe fare for avhengighet her ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir det vanskeligere å få Lyrica mot nervesmerter nå enn før? Neurontin funker ikke på meg og jeg får bare bivirkninger når jeg går høyere enn 1800mg. Forresten har jeg også hørt at denne Neurontin-greia også kan være hard å komme av, så man får vel bare iføre seg rustning.

Takk for infoen, Kupton :)

Anonymkode: 53b22...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir det vanskeligere å få Lyrica mot nervesmerter nå enn før? Neurontin funker ikke på meg og jeg får bare bivirkninger når jeg går høyere enn 1800mg. Forresten har jeg også hørt at denne Neurontin-greia også kan være hard å komme av, så man får vel bare iføre seg rustning.

Takk for infoen, Kupton :)

Anonymkode: 53b22...f29

Jeg få Neurontin og har en del bevirkninger. Avhengigheten er hovedproblem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkelig at det tok så lang tid. Noe som for meg også er komplett uforståelig, er at det ikke er restriksjoner mht bilkjøring på disse, når det er strenge restriksjoner på benzo. Lyrica hadde vært langt farligere for meg å kjøre på, det er sikkert og visst. Det gir en rusfølelse, føles rett og slett som man har drukket. I tillegg opplevde jeg langt mer svekket koordinasjon og oppmerksomhet på Lyrica ifht noe benzo jeg har tatt.

Anonymkode: ceaef...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...