Gå til innhold

Topimax og dopamax


Gjest elina777

Anbefalte innlegg

Gjest elina777

Gått på topimax 200 mg i et par mnd, men plutselig idag trådte dopamaxeffekten inn. Hvorfor skjedde det nå? Og kjenner apetitten plutselig har blitt enda mindre fra igår. Klager ikke, men kjenner det sterkt kognitivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
29 minutter siden, elina777 skrev:

Gått på topimax 200 mg i et par mnd, men plutselig idag trådte dopamaxeffekten inn. Hvorfor skjedde det nå? Og kjenner apetitten plutselig har blitt enda mindre fra igår. Klager ikke, men kjenner det sterkt kognitivt

Dopamax? Altså max dopa? Hehe..

Anonymkode: 8a25e...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dopamax? Altså max dopa? Hehe..

Anonymkode: 8a25e...f09

Kan trygt si det sånn. Føler meg forvirra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det hørtes ikke noe særlig ut. Det hender jo man må stå på et medikament en stund før man får full effekt av det, så kanskje det er derfor. hehe når jeg leste dopamax, tenkte jeg først det var en feilskriving av Topamax, som det heter i Statene. Måtte le når jeg skjønte formuleringen :). Men jeg håper det vil ordne seg for deg da, så du slipper å føle deg dopa! Kanskje du ikke trenger så høy dose, men det er ikke noe jeg som ikke er lege kan særlig om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
17 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Det hørtes ikke noe særlig ut. Det hender jo man må stå på et medikament en stund før man får full effekt av det, så kanskje det er derfor. hehe når jeg leste dopamax, tenkte jeg først det var en feilskriving av Topamax, som det heter i Statene. Måtte le når jeg skjønte formuleringen :). Men jeg håper det vil ordne seg for deg da, så du slipper å føle deg dopa! Kanskje du ikke trenger så høy dose, men det er ikke noe jeg som ikke er lege kan særlig om.

Det ble mye bedre, må ha vært fordi jeg bare spiste en banan dagen før. Var aldri sulten fordi jeg ikke hadde sovet. Men søvn og apetitt kom seg av seg selv. Nå er jeg under 80 kg for første gang på 2 år og takker topimax for det. Feiret i Mathallen hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
1 time siden, franklyscarlet skrev:

Skulle ønske jeg fikk prøve Topimax😞 Får ikke lov siden det ikke er indisert😒 

Den er utrolig vanskelig å få tak i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg hadde ikke effekt av det, men jeg er glad psykiateren min var med på å prøve det. Dumt det skal være så vanskelig å få prøve noe - i alle fall hvis det kan være det ENE som kan hjelpe etter å ha prøvd alt mulig annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
1 minutt siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg hadde ikke effekt av det, men jeg er glad psykiateren min var med på å prøve det. Dumt det skal være så vanskelig å få prøve noe - i alle fall hvis det kan være det ENE som kan hjelpe etter å ha prøvd alt mulig annet.

Gått ned 11 kg jeg, slipper overspisingen jeg får av medisin som jeg ikke har uten medisin så det ser jeg på som rettferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Ja visst. Det som er urettferdig er at det er for få leger der ute som vil tilby dette til pasienter som ellers ikke kan ta medisiner som hjelper, men gir for mye bivirkninger som slår seg på vekta. Er jo maaange som sliter med det. I alle fall er det ikke helt sjelden jeg har hørt fra folk at "hadde det ikke vært for at jeg gikk så veldig opp i vekt av det og det AP, så hadde jeg garantert tatt det." Når det da finnes noe som kan fikse dette for en del, synes jeg det burde være mer tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
23 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Ja visst. Det som er urettferdig er at det er for få leger der ute som vil tilby dette til pasienter som ellers ikke kan ta medisiner som hjelper, men gir for mye bivirkninger som slår seg på vekta. Er jo maaange som sliter med det. I alle fall er det ikke helt sjelden jeg har hørt fra folk at "hadde det ikke vært for at jeg gikk så veldig opp i vekt av det og det AP, så hadde jeg garantert tatt det." Når det da finnes noe som kan fikse dette for en del, synes jeg det burde være mer tilgjengelig.

Har to venninner som har blitt ganske store nå med zyprexa, men de har veldig god effekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...