Gå til innhold

Spiral og blødninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei 

Jeg fikk satt inn ny jaydess spiral for andre gang å har nå de siste 7 dagene vert skikkelig øm nedentil, fikk plutselig økt blødninger nå i helgen, kom ut store klumper å mye blod, dette er andre spiralen jeg har og nå etter at par dager er jeg veldig sliten å føler at jeg ikke får gjort noe hjemme. Legene her jeg bor har ikke tid til noe, så lurer på å snakke med legevakta. Sovner lett av i føttene etter do besøk. Har MS som sykdom, har også muskel knute. 

Anonymkode: 82f5e...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er jo ikke nødvendigvis spiralen som gjør at du er sliten. Jeg synes at du skal se det an med spiralen, det er jo en sikker prevensjon og gir mindre blødning med tiden. Hvor gammel er du?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei igjen, er 32 år gammel. Men trodde igrunn at jeg ikke skulle blø så mye når jeg skulle bytte ut til ny jaydess spiral. Har altid hatt sterke smerter å masse blødninger før jeg begynte med spiral, å årsaken til jeg begynte med spiral er jo for å slippe smerter å store blødninger. 

Anonymkode: 82f5e...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har en muskelknute, så kan den forklare at du har mye blødning, og det er ikke alltid at en hormonspiral virker når årsaken er muskelknuter. Dessuten er Jaydess den svakeste hormonspiral og den er ikke så effektiv som de sterkere Kyleena og Mirena til å redusere blødning. Cyklokaprontabletter kan redusere rikelige blødninger. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok skal høre med legen når jeg får time, eventuelt legevakten hvis ikke, legene jeg har med å gjøre har ikke mye tid til pasientene sine. 

Anonymkode: 82f5e...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes at du primært skal søke hjelp hos din fastlege, det er jo ikke egentlig behov for øyeblikkelig hjelp. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ok, tusen takk for svar. Skal snakke med legesenteret å høre om noen har ledig time. 

Anonymkode: 82f5e...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk komme til legen i dag å hun kunne fortelle meg at det var kraftig menstruasjon jeg hadde, men skulle ta kontakt om ting ble verre. Tok blodprøver å de var fine. 😊 

Anonymkode: 82f5e...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...