Gå til innhold

Leser psykiateren miljønotatene?


Gjest Bifrost

Anbefalte innlegg

Gjest Bifrost

Når man er innlagt på psykiatrisk sykehus leser psykiateren miljønotatene? Det er vel miljønotater det heter det som kontaktpersonen din skriver om deg og det du har gjort og sagt i løpet av dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, Bifrost skrev:

Når man er innlagt på psykiatrisk sykehus leser psykiateren miljønotatene? Det er vel miljønotater det heter det som kontaktpersonen din skriver om deg og det du har gjort og sagt i løpet av dagen?

De leses gjerne opp på morgenrundene

Anonymkode: adacf...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De leses gjerne opp på morgenrundene

Anonymkode: adacf...3f5

morgenmøtene mente jeg selvsagt

Anonymkode: adacf...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bifrost
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De leses gjerne opp på morgenrundene

Anonymkode: adacf...3f5

Betyr det at de leses opp med alle ansatte til stede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, Bifrost skrev:

Betyr det at de leses opp med alle ansatte til stede?

Ja, det er helt normal prosedyre på de fleste sykehus. Man går igjennom hva som er hendt med pasientene siste døgn og rapporten leses høyt.

Anonymkode: adacf...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bifrost
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er helt normal prosedyre på de fleste sykehus. Man går igjennom hva som er hendt med pasientene siste døgn og rapporten leses høyt.

Anonymkode: adacf...3f5

Vet du om det er mulig å si fra om man ikke ønsker dette, eller vil det bare gjøre jobben til de ansatte vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, Bifrost skrev:

Vet du om det er mulig å si fra om man ikke ønsker dette, eller vil det bare gjøre jobben til de ansatte vanskelig?

Er det en spesiell rapport eller dag du tenker på, eller er det hele tiden? Det er noe som må gjøres uansett men du skal ta det opp med din kontaktsykepleier om dette er noe som plager deg. Det handler ikke om å utlevere deg eller gjøre deg flau men for å kunne hjelpe deg må personalet og behandlere vite hvordan det har gått det siste døgnet og hvordan du har det. På et somatisk (vanlig) sykehus så vil legen få vite om blodtrykk, temp, feber osv, det samme gjøres på der du er innlagt men her er andre ting viktigere enn blodtrykk. Spør din kontaktperson om dere kan skrive deler av rapporten sammen eventuelt. 

Anonymkode: adacf...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bifrost
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det en spesiell rapport eller dag du tenker på, eller er det hele tiden? Det er noe som må gjøres uansett men du skal ta det opp med din kontaktsykepleier om dette er noe som plager deg. Det handler ikke om å utlevere deg eller gjøre deg flau men for å kunne hjelpe deg må personalet og behandlere vite hvordan det har gått det siste døgnet og hvordan du har det. På et somatisk (vanlig) sykehus så vil legen få vite om blodtrykk, temp, feber osv, det samme gjøres på der du er innlagt men her er andre ting viktigere enn blodtrykk. Spør din kontaktperson om dere kan skrive deler av rapporten sammen eventuelt. 

Anonymkode: adacf...3f5

Nei, det er ikke en spesiell rapport eller dag jeg tenker på, men alt. Har ikke så lyst til at alle skal vite at jeg kuttet meg med et knust glass eller at jeg kastet opp etter en halv skive i løpet av det siste døgnet om du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Bifrost skrev:

Nei, det er ikke en spesiell rapport eller dag jeg tenker på, men alt. Har ikke så lyst til at alle skal vite at jeg kuttet meg med et knust glass eller at jeg kastet opp etter en halv skive i løpet av det siste døgnet om du skjønner hva jeg mener?

Skjønner men dette er ingen stor sak, dette er hverdagskost for ansatte. For at de skal kunne hjelpe deg er slik informasjon viktig for dem å ha. 

Anonymkode: adacf...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg ville blitt utrolig frustrert om min behandler under innleggelse ikke oppdaserte seg på journalen min fortløpende. De kan ikke yte skikkelig hjelp om de ikke vet ting. Skjønner tanken på at noen ansatte ikke trenger høre småting, men i helsevesnet hører de mye rart. At noen selvskader er neppe noe nytt, men hvis noen i personalet ikke behandler deg med respekt er det jo på sin plass å ta det opp. Enten med egen kontakt eller behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner men dette er ingen stor sak, dette er hverdagskost for ansatte. For at de skal kunne hjelpe deg er slik informasjon viktig for dem å ha. 

Anonymkode: adacf...3f5

Jeg skjønner.

Anonymkode: 8066e...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg ville blitt utrolig frustrert om min behandler under innleggelse ikke oppdaserte seg på journalen min fortløpende. De kan ikke yte skikkelig hjelp om de ikke vet ting. Skjønner tanken på at noen ansatte ikke trenger høre småting, men i helsevesnet hører de mye rart. At noen selvskader er neppe noe nytt, men hvis noen i personalet ikke behandler deg med respekt er det jo på sin plass å ta det opp. Enten med egen kontakt eller behandler.

Ja, du har jo egentlig et poeng. Hadde vært ganske frustrerende om man måtte oppdatere behandler på hva som hadde skjedd siden sist hver samtale.

Anonymkode: 8066e...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...