Gå til innhold

Er flashbacks sinnsykt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med det jeg tror er flashbaks. Jeg kommer inn i en boble, en slags transetistand hvor jeg gjenopplever vonde ting som skjedde i fortiden. Jeg er ikke meg selv når dette skjer og jeg føler at jeg er sinnsyk - er jeg det eller ER det meg og min personlighet? Noen som vil forklare en person som har det vondt? 

Anonymkode: 21612...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med det jeg tror er flashbaks. Jeg kommer inn i en boble, en slags transetistand hvor jeg gjenopplever vonde ting som skjedde i fortiden. Jeg er ikke meg selv når dette skjer og jeg føler at jeg er sinnsyk - er jeg det eller ER det meg og min personlighet? Noen som vil forklare en person som har det vondt? 

Anonymkode: 21612...a89

Det er en helt normal reaksjon på noe som er vondt og vanskelig for deg. Får du hjelp av en behandler eller fastlege til å snakke om det som er vanskelig?

Anonymkode: 18c3c...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en helt normal reaksjon på noe som er vondt og vanskelig for deg. Får du hjelp av en behandler eller fastlege til å snakke om det som er vanskelig?

Anonymkode: 18c3c...f58

Det er ikke godt å kjenne på at man er «gal» pga det :( er vondt nok fra før, og så kommer disse følelsene på toppen.. 

Anonymkode: 21612...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt har to betydninger.

1. Opprinnelig ble det brukt for det vi i dag kaller psykotisk eller i jussen en alvorlig sinnslidelse. Det har også sammenheng med straffefrihet.

2. Blant norske idrettsutøvere de siste ti år betyr det fantastisk, særdeles bra, overraskende toppresultat, det beste jeg kunne ønske meg etc. (legg merke til at Astrid Uhrenholdt Jacobsen, som har gått på skole, aldri bruker ordet i slike situasjoner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 20.6.2018 den 23.12, kupton skrev:

Glemte å svare på spørsmålet 🙂 Det er ikke sinnsykt.

Kan man styre flasbacks selv? 

Anonymkode: 21612...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...