Gå til innhold

Klamydia og steril


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann!

Jeg har fått påvist klamydia. Og det kom ikke akkurat som et vanvittig sjokk, men er likevel redd. For greia er at jeg starta med sex i 1vgs (er ferdig på VGs etter 3 år nå). Og etter det har det balla seg på. Er oppe i 11-12 stykker nå. Jeg har en mistanke om at nr10 er den som har smittet meg, da dette skjedde på russefest (jeg var full, husker ikke mye) og jeg ikke kjenner han. Jeg har aldri brukt kondom (desverre, jeg vet det er dumt). Jeg har sagt ifra til de to siste om å sjekke seg i tilfelle jeg har smittetMen så kommer det jeg er mest redd for: I det siste året har jeg slitt mye med helsa. Jeg har vært mye sjuk, og spesielt vondt i magen. Dette kan ha vært pga intoleranse mot mjølk ogsånt, for jeg elsker mjølk og blir som regel dårlig etter det, men allikavel. Jeg går på p-stav og har ikke hatt mensen siden jula 2016, så jeg aner ikke om kanskje jeg har fått betennelse i egglederne og blitt steril. Jeg håper virkelig ikke det, fordi jeg ønsker meg barn i fremtiden. Burde jeg ta ut p-staven for å sjekke om jeg får mensen og evt ta det derfra, eller skal jeg dra til gynekolog? Jeg tør nesten ikke dra til gynekolog fordi jeg skal jobbe veldig mye i sommer og tør virkelig ikke innrømme dette til mamma og pappa. Jeg flytter til høsten og vurderer å evt vente til da, men da er det kanskje for sent? 

PS: jeg har fått behandling for klamydia, men fikk ingen beskjed om å etterteste meg. Burde jeg dra på helsestasjon for å teste, evt når?

Takk for svar, hilsen jente 18 som er livredd.

Anonymkode: 5c9e5...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for rotete tekst, er bare redd og stressa!

Anonymkode: 5c9e5...fd7

Legg spørsmålet på forum for gynekologi så får du kanskje svar fra gynekologen her inne. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...