Gå til innhold

Trump er en Rasistisk diktator. hva synes dere?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg synes det virker helt hinsides å ta barna fra foreldrene på den måten.

Jeg tror ikke han skjønner effekten av politikken sin før han ser det. Han er ganske kjapp til å snu kappen etter vinden, så jeg håper dette tar slutt fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke fulgt med for å være ærlig, men det er flere millioner hjemløse voksne og noen hundre tusen hjemløse barn i USA, likevel skal dere kjempe for at de skal redde kloden og alle fremmede barn som vandrer over grensen? Det er åpenbart et komplett dysfunksjonelt land, de klarer ikke ta vare på SINE EGNE BARN, og å åpne grensene hjelper ikke, de trenger en politisk revolusjon, de må slutte å stemme på Demokratene (som dagbladet er så glade i) og Republikanerne er jo nesten like ille. Folk må bli opplyst (gjennom mediene?) om alternativer og starte et 3. parti som ikke er kjøpt og betalt. Og faktisk få til endringer, ellers vil dette gå rett i dass.

Alle liker å si hvor ille ting er, også stem Demokratene for alt som er ille er jo republikanernes skyld. Stem clinton. Stem Obama. Latterlig

Mediene i USA er kjøpt og betalt av de samme som Demokratene og Republikanerne er kjøpt og betalt av......

Mediene er årsaken til problemene dere ser, ikke løsningen. Mediene ELSKER dette. Mediene ELSKER krig. Mediene ELSKER penger fra forsikringsbransjen, militæret, og big buisness. De gir F i folket.

Men men, fortsett å hør på dagbladet / CNN, fortsett stem demokratene selv om de beviselig kjører landet rett i dass og ikke bryr seg om folkets beste,kun å tjene penger på folkets regning.

Lykke til sier jeg

Anonymkode: 81e75...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når foreldrere begår kriminelle handinger får de selv ta konsekvensene.

Anonymkode: fc142...812

det er jeg enig i, men jeg liker ikke at Trump skal isolere seg fra alle andre land og bygge mur og at han lyger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

InnlagtPåDOL
5 minutes ago, Blomsterfluen said:

det er jeg enig i, men jeg liker ikke at Trump skal isolere seg fra alle andre land og bygge mur og at han lyger.

Den ulovlige immigrasjonen fra Mexico er et så stort problem at NOE må han gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
4 minutter siden, InnlagtPåDOL skrev:

Den ulovlige immigrasjonen fra Mexico er et så stort problem at NOE må han gjøre.

ja. men det er så rasistisk. han kunne heller ha hatt tollstasjoner og ikke en jævla mur. og barna kunne fått ha foreldrene sine i den barnebehoderen i mexiko og ikke fraskille barna fra foreldrene bare fordi de ville inn i USA. og Trump vil at USA skal være best i verden og ikke hjelpe andre land enn USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

InnlagtPåDOL
2 minutes ago, Blomsterfluen said:

ja. men det er så rasistisk.

Nei, det er ikke rasistisk.

2 minutes ago, Blomsterfluen said:

han kunne heller ha hatt tollstasjoner

Akkurat som at det ville hjulpet.

2 minutes ago, Blomsterfluen said:

og ikke en jævla mur. og barna kunne fått ha foreldrene sine i den barnebehoderen i mexiko og ikke fraskille barna fra foreldrene bare fordi de ville inn i USA. 

De må ta følgende av sine egne handlinger. Altså lar de være å ta seg ulovlig inn i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
22 minutter siden, InnlagtPåDOL skrev:

Nei, det er ikke rasistisk.

Akkurat som at det ville hjulpet.

De må ta følgende av sine egne handlinger. Altså lar de være å ta seg ulovlig inn i USA.

ok. da er vel Trump en bra president som gjør bra valg da. jeg bare syntes ikke det er bra men jeg er jo bare en autistisk dritt som ikke bør mene noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når foreldrere begår kriminelle handinger får de selv ta konsekvensene.

Anonymkode: fc142...812

De selv, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Gargamel said:

De selv, ja. 

De vet det går utover barna. Det gjør det også hvis de begår andre kriminelle handleringer.

Anonymkode: fc142...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det er ikke så ofte jeg gråter av nyheter , men når jeg ser barn lide, da gjør jeg det. 

Trårene trillet da jeg så på nyhetene barna som skrek etter foreldrene sine. 

Dette er helt grusomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er ikke så ofte jeg gråter av nyheter , men når jeg ser barn lide, da gjør jeg det. 

Trårene trillet da jeg så på nyhetene barna som skrek etter foreldrene sine. 

Dette er helt grusomt. 

Det skjer ukentlig at barnevernet drar barn ut av hjemmene sine mens barna hylskriker. I de fleste tilfeller er det likevel "nødvendig".

Anonymkode: de354...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

De vet det går utover barna. Det gjør det også hvis de begår andre kriminelle handleringer.

Anonymkode: fc142...812

Ja, men man finner som regel kan barna bli plassert hos noen de kjenner.

Jeg skjønner at man må håndheve loven, men her bli barna omtrent satt i fengsel sammen med bare ukjente. Det går ikke an. De burde vært samme sted som foreldrene.

Det virker også unødvendig strengt med fengselsstraff for å ta seg ulovlig inn i et land. De kunne fått en bot og blitt sendt hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
18 timer siden, InnlagtPåDOL skrev:

Nei, det er ikke rasistisk.

jo visst faen er det rasistisk. det er rasistisk mot mexikanere og andre utlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
21 timer siden, InnlagtPåDOL skrev:

Akkurat som at det ville hjulpet.

det vet man ikke før man prøver for flate. du er så negativ til mine snillemente ideer. Akkurat som om du skulle bry deg i det heletatt...

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

du er så negativ til mine snillemente ideer. Akkurat som om du skulle bry deg i det heletatt...

Det er snilt å være snill. Desverre er det slik i den virkelige verden, at snille folk i stor grad blir utnyttet. Derfor kan en ikke basere styremåten til land på å "være snill", da kollapser samfunnet, desverre. Og det er ikke snillt.

Spessielt kvinner er veldig snille (i snitt). Og det er bra egenskaper. Men en må holde det litt i sjakk på samfunnsnivå, alle bør være så snille de bare klarer på individnivå, det er supert, jeg er 100% for det, også du kan gjøre det, dra til et gamlehjem og hold eldre ensommme folk med selskap f.eks, det er veldig snillt og flott, supert !

Når en bruker stemmeretten sin, på kortsiktige snille handlinger, med slemme langsiktige konsekvenser, går ting fort veldig galt, så det må en være litt forsiktig med, er min mening 

Anonymkode: 81e75...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Blomsterfluen skrev:

det vet man ikke før man prøver for flate. du er så negativ til mine snillemente ideer. Akkurat som om du skulle bry deg i det heletatt...

Ikke alle lar oss påvirke av fordummende følelsesjournalistikk.

Anonymkode: de354...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På ‎21‎.‎06‎.‎2018 den 15.17, Blomsterfluen skrev:

Hei!

Jeg syns det med Trump er blitt mer komplisert og sammensatt...

Han startet som en jeg tenkte var en skikkelig luring, løgner og juksemaker... og han er jo fortsatt det, samtidig må jeg si at om noe nå, viser seg å skje av oppmykning og med virkninger som for eksempel å gi folk i Nord Korea bedre liv, ja så har han paradoksalt nok fått til mer enn de fleste presidenter før han.

Han blir ikke presidenten jeg trykker til mitt hjerte av den grunn ( den presidenten burde vært Burni Sanders), for jeg liker ikke retorikken til Trump, men jeg kan ikke ta fra han, det han faktisk har fått til!

Så bør vi jo også stille oss spørsmålet: Hva får en enkel forretningsmann som Trump til å nå inn, komme på bølgelengde med, regimer og diktaturer, som er alt, fra vanskelige,  til fastlåste å samarbeide med?

Jeg har i det siste tenkt på om ikke det har noe med hans enkelthet å gjøre, han er jovial, hyggelig og lite politisk korrekt når han møter folk, mer fritt talende enn en vanlig politiker, kan det være grunner til at han nå får til ting andre før han ikke har fått til?

I så fall må vi også gi anerkjennelse for det.

Populisme har aldri brydd seg om konsekvensene av krass og upresis retorikk, i populismen dyrker man liksom bare det velformulerte ordet, som gir den gode latteren, og uansett om det fører til krig, så godtar vi spissformuleringer og ord som fører til at frontene skjerpes og barrierer opprettholdes. Kanskje er det mer dilemmaet og problemene ved Trump, enn at han er rasist?

Jeg tror problemet mer er at han ikke forstår hvordan han påvirker sin egen befolkning negativt, USA er et multikulturelt samfunn, man bygger ikke murer, og murer inne, sinne til en stor del av befolkningen, det er ingen klok handling.

Jeg tror USA trenger et klokt hode, et som greier å tenke både innenriks og utenriks:-)

Hm...da må det bli Sanders:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Hm...da må det bli Sanders:-)

 

Det ville nok vært det beste ja (han sier en del dumme ting han også men tror det er mest for å forsøke blidgjøre Demokratene til å like han), men det vil aldri skje, av en eller annen merkelig grunn tror Sanders at Demokratene (som rigget valget mot han forrige presidentvalg, som førte til at Trump vant.., fordi hans verdier ikke stemmer overens med donorene til partiet), denne gangen vil la han få kjøre på. Selv om Partiet nå har endret regelverket sitt slik at de denne gangen kan legge ned veto mot kandidater som avviker for mye fra deres "verdier", og er det noen som gjør det, er det Sanders. Så igjen vil Sanders kaste bort muligheten sin på Demokratene, og håpet forsvinner for amerikanerne i lang tid fremover, han er for gammel for 2024 og 2020 er over før det begynte for han. Synd at han ikke klarte å innse dette tidligere og forsøkt å jobbe for et 3. parti, nå dør han ut uten å oppnå noe som helst... 

Det er som Trump ville sagt, SAD!

Anonymkode: 81e75...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...