Gå til innhold

Spiral. Øm og vondt i magen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Jeg er kvinnen som satt inn spiral, etter hjelp herfra og en god gynekolog, etter å ha vært utsatt for overgrep som liten. Det er vel nå ca halvannen måned siden, jeg husker ikke helt. Hadde mensen første dag 8 juni, og den varte i en ukes tid. Litt lenger enn vanlig, men litt mindre blødninger. (Har to myomer og). 

De siste to-tre dagene har jeg smerter helt nederst i magen. Det er fysisk ømt bare å ta på magen. Den er litt "utspilt" helt nederst, eller ganske utspilt egentlig. Jeg har også "smerter" i bekkenområdet, nesten som betennelsesfølelse, men det har jeg hatt før og. Jeg har fortsatt også delvis brunt utflod som kommer innimellom. Jeg føler også et press på blæren. Jeg har før hatt problemer med urinretensjon grunnet stramminger pga tidligere opplevelser og har derfor lært å katerisere meg selv. Har sjekket meg for resturin men har lite av det. Men likevel så har jeg spreng i blæren og på en måte. 

Har dette noe med spiralen å gjøre? Min mann sa til meg i går at jeg ikke kan gå som dette. Vi kjørte bil og det var ømt bare å ha bilbeltet over magen, å kjøre i dumper og ha dongeribukse på. 

Mvh Kvinne 35 år. Ingen barn. Mirena spiral

Anonymkode: f2293...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

I og med at det er så lenge siden at du fikk spiralen innsatt, så tror jeg ikke at det  er en direkte sammenheng. Brunt utflod er vanlig med hormonspiralen. Kan du ha forstoppelse? Jeg synes at du kan se det an, men søke lege hvis det fortsetter inn i neste uke. Best om du kommer til gynekologen som satte inn spiralen. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar. 

Det er såpass vondt at jeg har valgt å ikke gå med dongeribukse i ettermiddag. Det er vondt midt i magen, helt ned mot underlivet. Kan det være eggløsningssmerter? Får man det på spiral? 

Kan være jeg er litt forstoppet men før har jeg da hatt mest vondt ved venstre side. 

Har du noen tanker om blæren og det at det er vondt bare å ta på magen? 

Anonymkode: f2293...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som meg de gangene jeg har hatt blærekatarr! Har aldri hyppig og sviende vannlating, men ømhet nederst i magen som eneste symptom, det blir ekstra ømt hvis jeg presser magen inn rett over symfysen. Hadde fått sjekket en urinprøve hadde jeg vært deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar. Det skal jeg prøve å få sjekket. Kan man ta stix man får kjøpt på apoteket? 

Anonymkode: f2293...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Ved forstoppelse sitter smertene typisk på venstre side av magen. Urinveisinfeksjon gir hyppig vannlating med svie. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan det være eggløsningssmerter? Får man eggløsning ved spiral? 

Jeg skal ta kontakt med lege i neste uke om det ikke gir seg. Tusen takk for svar. 

Anonymkode: f2293...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...