Gå til innhold

Negativ test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg er ei jente på 22 år som prøver å få barn. 

Jeg hadde eggløsning enten onsdag 13/6 eller torsdag 14/6. Jeg har veldig regelmessig syklus. Så jeg skal egentlig ha mensen  fredag 29/6. Er så utålmodig, så tok en clear blue ukeindikator i dag som viste "ikke gravid". Har lest at man kan teste mange dager før forventet mens. Jeg har lite symptomer, har litt ømme bryst, stikkinger i magen og er mye varm. Ikke noe mer enn det. Kan det være jeg teste for tidlig? Hvor lenge burde jeg vente før jeg tester på nytt? 

Håper på svar av noen :) 

Anonymkode: 97fe4...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg råder til først å ta en test tidligst ved uteblitt menstruasjon da veldig mange graviditeter (kanskje halvparten) går til grunne og ikke registreres, kanskje som en forbigående positiv test.

Du har veldig regelmessig syklus. Hvorfor strever du da med eggløsningstest? Du kan være sikker på at du har eggløsning. Den fruktbare periode er i seks dager som avsluttes eggløsningsdagen, og den er ca 14 dager før ventet menstruasjon. samleie 2-3 ganger i denne perioden er tilstrekkelig.

Du er 22 år og det er en gunstig alder for å bli gravid, men likevel er det 'kun' ca 35% sjanse for vellykket graviditet hver måned.

Lykke til, hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest at man kan teste mange dager før forventet mens.

Ja, men ofte er det bare bortkastede penger, siden resultatet kan være feil og bare forvirrer.

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lite symptomer, har litt ømme bryst, stikkinger i magen og er mye varm.

Slike symptomer kan være tegn på at mensen snart kommer eller på at du er gravid eller på at du tenker mye på om du er gravid eller ikke.  Det er mange som ikke kjenner noe som helst så tidlig i et eventuelt svangerskap.

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge burde jeg vente før jeg tester på nytt? 

Vent til du skulle hatt mensen og test med morgenurin.  For eksempel lørdag om en uke, 30.6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er første gangen vi prøver. Jeg hadde positiv eggløsnings test Mandag 11/6 og tirsdagen. Onsdagen var den negativ igjen. Vil det si jeg hadde eggløsning da? Vi hadde samleie man-tir-ons-tors den uken. Jeg har en app som sier når jeg skal ha mensen å sånn, mensen kommer som regel på den dagen det står, skiller kanskje en dag eller noe. 

Takk for svar forresten. Må visst smøre meg med litt tålmodighet 🙈

 

Anonymkode: 97fe4...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Eggløsningstesten gir utslag når hypofysehormonet LH øker omkring eggløsning. Det har en topp på ca to dager. Fra første stigning til eggløsning går det ca 34 timer. Dagen etter eggløsning er det sannsynligvis ikke mulighet for graviditet. Du hadde kanskje eggløsning tirsdag kveld, hvis testen ble positiv mandag morgen?

Her kan du lese mer.

Vennlig hilsen Mette

http://no.clearblue.com/hvordan-bli-gravid/hva-er-egglosning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...