Gå til innhold

Hvor sprø går det an å bli?


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet et innlegg på Ernæring og vektmestring og nå skriver jeg her.

Hva kommer det av at jeg hater å gå opp i vekt men at en del av meg likevel er glad og lettet over å bli feitere og feitere? Føler så mye panikk og redsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, Gondor skrev:

Jeg har skrevet et innlegg på Ernæring og vektmestring og nå skriver jeg her.

Hva kommer det av at jeg hater å gå opp i vekt men at en del av meg likevel er glad og lettet over å bli feitere og feitere? Føler så mye panikk og redsel.

Det er kanskje det at du gir faen? Det gjør jeg når jeg går opp i vekt, medisinene får meg likegyldig. Da gir jeg bare faen i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er kanskje det at du gir faen? Det gjør jeg når jeg går opp i vekt, medisinene får meg likegyldig. Da gir jeg bare faen i det. 

Medisiner ja. Gud og djevel komprimert i noen hvite tabletter. Men jeg vil ikke og kan ikke skylde på det. Mener du å si at medisiner kan gjøre at vi mister selvkontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Gondor skrev:

Medisiner ja. Gud og djevel komprimert i noen hvite tabletter. Men jeg vil ikke og kan ikke skylde på det. Mener du å si at medisiner kan gjøre at vi mister selvkontroll?

Ja for min del er det sånn, jeg gir bare faen og likegyldig til det. So what om jeg er feit liksom? Og det er det tomrommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja for min del er det sånn, jeg gir bare faen og likegyldig til det. So what om jeg er feit liksom? Og det er det tomrommet. 

Det har jeg ikke tenkt på. Vet bare at er jeg flink til å ta medisiner får jeg stort sett fred. Men særlig action er det ikke. Har forresten begynt å drikke igjen. Vet det ikke er bra for hverken vekt eller psyke, men gir litt faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Gondor skrev:

Det har jeg ikke tenkt på. Vet bare at er jeg flink til å ta medisiner får jeg stort sett fred. Men særlig action er det ikke. Har forresten begynt å drikke igjen. Vet det ikke er bra for hverken vekt eller psyke, men gir litt faen.

Ja det er det med å gi faen,har tenkt på å drikke jeg også,men har ikke blitt. Jeg får også fred på medisiner, det skal jo være en positiv ting det i grunn. Lite action her og nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Gondor skrev:

Jeg har skrevet et innlegg på Ernæring og vektmestring og nå skriver jeg her.

Hva kommer det av at jeg hater å gå opp i vekt men at en del av meg likevel er glad og lettet over å bli feitere og feitere? Føler så mye panikk og redsel.

For 4 år siden begynte jeg å gå ned i vekt og gikk ned 40 kg de neste 2 årene. Da jeg var på mitt letteste på mange år så følte jeg ikke bare glede, men også fortvilelse og uttrygghet. Følte plutselig at jeg ble sett på annerledes. Følte meg rett og slett utrygg. Nå er 30 kg på plass igjen og jeg hater det. Så jeg skjønner deg godt.

Nå skal jeg prøve å sette inn støtet igjen, men da skal jeg også jobbe med det psykiske rundt det å gå ned. Så jeg kanskje ikke blir så utrygg og avkledd følelsesmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det er det med å gi faen,har tenkt på å drikke jeg også,men har ikke blitt. Jeg får også fred på medisiner, det skal jo være en positiv ting det i grunn. Lite action her og nå. 

når jeg nå tenkte på deg som fyllik i en park, så så jeg for meg, deg sittende med julebrus og cider:-)

Du hadde vært fyllik-drømmen til oss foreldre😉

Like religiøs og spørrende om diverse ting og med svar fra sykepleieren som hjelper deg.

Tror aldri du kan bli hardcore-fyllik. Jeg tror ikke jeg selv kan bli det heller, så der har vi noe felles:-)

Du er så søt ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
3 timer siden, Gondor skrev:

Jeg har skrevet et innlegg på Ernæring og vektmestring og nå skriver jeg her.

Hva kommer det av at jeg hater å gå opp i vekt men at en del av meg likevel er glad og lettet over å bli feitere og feitere? Føler så mye panikk og redsel.

Hei!

Jeg vet ikke, syns rart, fordi det er jo en selvmotsigelse.

Håper du får svar, jeg leser dem, for så får jeg vite om det er mulig føre noen slags logisk resonnement for et slikt tankemessig innfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Madelenemie skrev:

Håper du får svar, jeg leser dem, for så får jeg vite om det er mulig føre noen slags logisk resonnement for et slikt tankemessig innfall.

Jeg tror nok dette handler om følelser, ikke om logiske tankerekker. Derfor er det vanskelig å forstå, selv for den som eier følelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 timer siden, Madelenemie skrev:

når jeg nå tenkte på deg som fyllik i en park, så så jeg for meg, deg sittende med julebrus og cider:-)

Du hadde vært fyllik-drømmen til oss foreldre😉

Like religiøs og spørrende om diverse ting og med svar fra sykepleieren som hjelper deg.

Tror aldri du kan bli hardcore-fyllik. Jeg tror ikke jeg selv kan bli det heller, så der har vi noe felles:-)

Du er så søt ❤️

 

Hehe nei spørs om jeg kunne blitt noen fyllik, det har du rett i :) 

Er jeg søt ja, hm jo takk i likeså ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...