AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Hei. Jeg luket i Hagen i dag, og uten hansker. Jeg tok på noe som må ha vært en ung brennesle. Det liknet ikke helt på brennesle, men var mørk grønn og full av «piggehår». Det stakk umiddelbart. Problemet er at det er veldig ubehagelig. Har aldri fått såpass med ubehag fra brennesle tidligere. Leste på nettet at brenneslesvie gir seg etter noen minutter, men jeg har hatt ubehag i flere timer. Har ikke utslett, men er lett rød, og har små «hull» etter «pigghårene». Det svir ikke, eller klør. Det prikker, som når «beinet har sovnet». Leste også at brennesle ikke brenner i håndflatene fordi huden der er for tykk, men jeg har altså ubehag akkurat der. Er litt bekymret. Var det brennesle, eller kan det ha vært en annen vond plante? Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: de7d8...9df 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Oi. Feil tema😳 Anonymkode: de7d8...9df 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Kan jo hende du reagerer litt allergisk på det. Om jeg kommer borti brennenesle, opplever jeg først svie. Så klør det som f ganske lenge etterpå. Det hjelper å smøre med Eurax eller Xylocain liniment. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Min erfaring er at brenneslesvie varer langt mer enn noen minutter, selv om det er verst første minuttene. Det er også en kjent sak at unge brennesler brenner/svir mer enn gamle. Egentlig tror jeg vel svien har gitt seg om du leser dette ;). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.