AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Hei. Jeg luket i Hagen i dag, og uten hansker. Jeg tok på noe som må ha vært en ung brennesle. Det liknet ikke helt på brennesle, men var mørk grønn og full av «piggehår». Det stakk umiddelbart. Problemet er at det er veldig ubehagelig. Har aldri fått såpass med ubehag fra brennesle tidligere. Leste på nettet at brenneslesvie gir seg etter noen minutter, men jeg har hatt ubehag i flere timer. Har ikke utslett, men er lett rød, og har små «hull» etter «pigghårene». Det svir ikke, eller klør. Det prikker, som når «beinet har sovnet». Leste også at brennesle ikke brenner i håndflatene fordi huden der er for tykk, men jeg har altså ubehag akkurat der. Er litt bekymret. Var det brennesle, eller kan det ha vært en annen vond plante? Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 9a6b5...263 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443066-brent-meg-p%C3%A5-brennesle-bekymret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Det var nok brennesle. På meg kan det stikke og brenne i mange timer, til og med dagen etter. Jeg har også blitt brent på innsiden av fingrene/håndflaten. River av og til bort noen planter uten å ha hansker på 😮😁 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443066-brent-meg-p%C3%A5-brennesle-bekymret/#findComment-3855128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg luket i Hagen i dag, og uten hansker. Jeg tok på noe som må ha vært en ung brennesle. Det liknet ikke helt på brennesle, men var mørk grønn og full av «piggehår». Det stakk umiddelbart. Problemet er at det er veldig ubehagelig. Har aldri fått såpass med ubehag fra brennesle tidligere. Leste på nettet at brenneslesvie gir seg etter noen minutter, men jeg har hatt ubehag i flere timer. Har ikke utslett, men er lett rød, og har små «hull» etter «pigghårene». Det svir ikke, eller klør. Det prikker, som når «beinet har sovnet». Leste også at brennesle ikke brenner i håndflatene fordi huden der er for tykk, men jeg har altså ubehag akkurat der. Er litt bekymret. Var det brennesle, eller kan det ha vært en annen vond plante? Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 9a6b5...263 Nesler er ekle saker og det er slett ikke alltid svien gir seg etter noen få minutter. Min erfaring er at å sutte litt på stedet gjør det bedre, antar det er spyttet som gjør det. Ellers var det vel isspray (mot brannskader?) fra apoteket som hjalp meg en gang neslesvien ikke ville gi seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443066-brent-meg-p%C3%A5-brennesle-bekymret/#findComment-3855140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg luket i Hagen i dag, og uten hansker. Jeg tok på noe som må ha vært en ung brennesle. Det liknet ikke helt på brennesle, men var mørk grønn og full av «piggehår». Det stakk umiddelbart. Problemet er at det er veldig ubehagelig. Har aldri fått såpass med ubehag fra brennesle tidligere. Leste på nettet at brenneslesvie gir seg etter noen minutter, men jeg har hatt ubehag i flere timer. Har ikke utslett, men er lett rød, og har små «hull» etter «pigghårene». Det svir ikke, eller klør. Det prikker, som når «beinet har sovnet». Leste også at brennesle ikke brenner i håndflatene fordi huden der er for tykk, men jeg har altså ubehag akkurat der. Er litt bekymret. Var det brennesle, eller kan det ha vært en annen vond plante? Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 9a6b5...263 Det er ubehagelig å bli brent av brennesle og det kan var i mange timer før det blir bedre. Det kan hjelpe å kjøle ned området eller prøv med aloe vera. Anonymkode: 22228...c74 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443066-brent-meg-p%C3%A5-brennesle-bekymret/#findComment-3855151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.