Gå til innhold

Brent meg på brennesle? Bekymret.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg luket i Hagen i dag, og uten hansker. Jeg tok på noe som må ha vært en ung brennesle. Det liknet ikke helt på brennesle, men var mørk grønn og full av «piggehår». Det stakk umiddelbart. Problemet er at det er veldig ubehagelig. Har aldri fått såpass med ubehag fra brennesle tidligere. Leste på nettet at brenneslesvie gir seg etter noen minutter, men jeg har hatt ubehag i flere timer. Har ikke utslett, men er lett rød, og har små «hull» etter «pigghårene». Det svir ikke, eller klør. Det prikker, som når «beinet har sovnet». Leste også at brennesle ikke brenner i håndflatene fordi huden der er for tykk, men jeg har altså ubehag akkurat der. Er litt bekymret. Var det brennesle, eller kan det ha vært en annen vond plante? Hva skal jeg gjøre?

 

Anonymkode: 9a6b5...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Det var nok brennesle. På meg kan det stikke og brenne i mange timer, til og med dagen etter. Jeg har også blitt brent på innsiden av fingrene/håndflaten. River av og til bort noen planter uten å ha hansker på 😮😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg luket i Hagen i dag, og uten hansker. Jeg tok på noe som må ha vært en ung brennesle. Det liknet ikke helt på brennesle, men var mørk grønn og full av «piggehår». Det stakk umiddelbart. Problemet er at det er veldig ubehagelig. Har aldri fått såpass med ubehag fra brennesle tidligere. Leste på nettet at brenneslesvie gir seg etter noen minutter, men jeg har hatt ubehag i flere timer. Har ikke utslett, men er lett rød, og har små «hull» etter «pigghårene». Det svir ikke, eller klør. Det prikker, som når «beinet har sovnet». Leste også at brennesle ikke brenner i håndflatene fordi huden der er for tykk, men jeg har altså ubehag akkurat der. Er litt bekymret. Var det brennesle, eller kan det ha vært en annen vond plante? Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 9a6b5...263

Nesler er ekle saker og det er slett ikke alltid svien gir seg etter noen få minutter. Min erfaring er at å sutte litt på stedet gjør det bedre, antar det er spyttet som gjør det. Ellers var det vel isspray (mot brannskader?) fra apoteket som hjalp meg en gang neslesvien ikke ville gi seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg luket i Hagen i dag, og uten hansker. Jeg tok på noe som må ha vært en ung brennesle. Det liknet ikke helt på brennesle, men var mørk grønn og full av «piggehår». Det stakk umiddelbart. Problemet er at det er veldig ubehagelig. Har aldri fått såpass med ubehag fra brennesle tidligere. Leste på nettet at brenneslesvie gir seg etter noen minutter, men jeg har hatt ubehag i flere timer. Har ikke utslett, men er lett rød, og har små «hull» etter «pigghårene». Det svir ikke, eller klør. Det prikker, som når «beinet har sovnet». Leste også at brennesle ikke brenner i håndflatene fordi huden der er for tykk, men jeg har altså ubehag akkurat der. Er litt bekymret. Var det brennesle, eller kan det ha vært en annen vond plante? Hva skal jeg gjøre?

 

Anonymkode: 9a6b5...263

Det er ubehagelig å bli brent av brennesle og det kan var i mange timer før det blir bedre. Det kan hjelpe å kjøle ned området eller prøv med aloe vera.

Anonymkode: 22228...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...