Gå til innhold

Eggløsning etter P pilleslutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sluttet på P piller (mercilon) 15.06. Fikk bortfallsblødning som vanlig 4 dager etterpå, 19.06. Har gått på P piller i 10 år med pause med sukkerpiller annenhver måned. Har fått bortfallsblødnkng på dag 4 med sukkerpiller hver gang. Ønsker nå å bli gravid og lurer da på om jeg regne syklus fra første dag i bortfalllsblødnkng med eggløsning 14 dager etter, eller må jeg vente til første «ordentlige» mensen? Eggløsningen vil vel komme 14 dager før mensen. Kan jeg evt få eggløsning rett etter bortfallsblødning? 

Anonymkode: 92f6b...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ofte vil første syklus etter avsluttet p-pille bruk være lengre enn forventet. Eggstokkene har vært satt ut av funksjon under bruk av p-pille, og det kan ta tid å få dem til å fungere med eggmodning og eggløsning. Når/hvis du får menstruasjon, kan du regne med det har vært eggløsning. Har du ikke fått menstruasjon innen 6 uker, kan du ta en graviditetstest.

Jeg vil ikke anbefale deg å ta eggløsningstest. Det skaper ofte mer forvirring enn informasjon.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...