medman9090 Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Mann, 47. Jeg lurer på om jeg skal prøve dette. Har brukt cipralex 20mg i tre fire år, og andre ssri før det i 15 år. Effekten er tilstede, mener jeg. Blir i hvert fall veldig tung i kroppen hvis jeg reduserer på dosen, og humøret synker. Hvordan kan jeg forvente et bytte til Brintellix?har litt nedsatt libido på cipralex. Har også vurdert TMS behandling på Haukeland. Mener å ha lest at slik behandling også kan stimulere reseptorene til å bli mer følsomme for medisin igjen etter langtids bruk. Er selvfølgelig litt urolig for om jeg kan falle langt ned ved et evt bytte av medisin. Jobber fast 65% de siste 17 år stabilt. Har tidligere hatt sosial angst, dette er "kurert", mest vhj a. terapi og fast jobb. Har også hatt diagnosen tilbakevendende depresjon. Er ikke så veldig deprimert lengre men er veldig sensitiv ift. å bekymre meg for mine nærmeste, barn, familie. Ble skilt etter 23 år for tre år siden, og har nå ny partner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Hvis du overveiende har/har hatt depresjon og bekymring, er det overveiende sannsynlig at du vil få det bedre, også seksuelt, på Brintellix. Hvis hovedproblemet er/har vært angstlidelse(r), kan du ikke forvente bedring annet enn på sexlivet ved et bytte. Effekten på angstlidelser kan bli dårligere enn på Cipralex. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Jeg byttet fra 20 mg cipralex til 20 mg brintellix for noen år siden. Min erfaring var at depresjonen holdt seg likt, men angsten økte. Ble heller ikke så flat på brintellix som jeg ble på cipralex. Etterhvert la legen til efexor og den kombinasjonen hjalp meg med angsten også. Alt i alt så synes jeg brintellix er en bedre medisin for meg. Brukerlegg abilify og quetiapin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.