Gå til innhold

"Klump" i halsen


Gjest lillepus

Anbefalte innlegg

Gjest lillepus

Jeg har det siste to ukene hatt følelsen av å ha en klump i halsen, noe som er skikkelig ubehagelig, men ikke vondt på noen måte. Den kommer og går litt, men det virker ikke som det er noe mønster. Noen som har opplevd tilsvarende, eller vet hva det kan være? Jeg er forøvrig i uke 30+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Nej, detta vet jag inte vad det kan vara. Jag råder dig att få detta undersökt av doktor, för säkerhets skull. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo tenkes at du opplever det same som det eg gjorde. Eg hadde blitt så plaga av dette ein gong at eg hadde sprunge av garde til legen (dette var før eg var gravid) med den ekle klumpen, men det var ingenting å sjå. (Eg hadde altså ikkje satt fast noko i halsen!)

Da eg vart gravid utvikla det seg liknande for meg etter kvartsom magen vaks og det vart verre og verre. Da var det slik at babyen pressa slik oppover at det ikkje vart ordentleg plass til magesekken og maten. Du har kanskje begynt å kjenne på halsbrann og slikt? Vel, i alle fall så trur eg at det i mitt tilfelle var ein lett brokk opp i spiserøret (eg kjem *ikkje* på det rette ordet... hiatushernie?) som plaga meg. Det kom og gikk for meg også. Ganske plagsomt! Eg gadd ikkje gå til legen med det for eg rekna med at det ville gå over når babyen var født, og det gjorde det også, har ikkje kjent noko til det i ettertid.

Men for all del, det er veldig lurt å få det sjekka ut av lege! Det kan jo vere andre ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...