Gå til innhold

Bør en ikke kunne fengsle / plassere på institusjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Folk som er fare for andre rundt seg. Alle individer har rettigheter, ikke bare rabiate gjerningsmenn. Skal en virkelig ikke kunne beskytte samfunnet mot rabiate gjenger med mindreårige? For å sikre tryggheten til lovlydige borgere som må leve rundt dem ?

Hvorfor skal gjerningsmenn beskyttes for enhver pris, på bekostning av andres ve og vel. Hva slags signal sender dette ?

https://www.dagbladet.no/nyheter/ti-barn-er-anmeldt-187-ganger-i-oslo-sentrum--vi-far-ikke-gjort-noe/69935386

Kjør debatt !

Anonymkode: cf9bb...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som er fare for andre rundt seg. Alle individer har rettigheter, ikke bare rabiate gjerningsmenn. Skal en virkelig ikke kunne beskytte samfunnet mot rabiate gjenger med mindreårige? For å sikre tryggheten til lovlydige borgere som må leve rundt dem ?

Hvorfor skal gjerningsmenn beskyttes for enhver pris, på bekostning av andres ve og vel. Hva slags signal sender dette ?

https://www.dagbladet.no/nyheter/ti-barn-er-anmeldt-187-ganger-i-oslo-sentrum--vi-far-ikke-gjort-noe/69935386

Kjør debatt !

Anonymkode: cf9bb...1eb

Kanskje aldersgrensen for å kunne bli straffet burde senkes til 12 år? På en eller annen måte må man jo kunne fjerne unger som oppfører seg på denne måten og gi dem muligheten til å komme på et bedre spor - uten at de nødvendigvis er ute i samfunnet i denne perioden. Trenger jo ikke være fengsel i den forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som er fare for andre rundt seg. Alle individer har rettigheter, ikke bare rabiate gjerningsmenn. Skal en virkelig ikke kunne beskytte samfunnet mot rabiate gjenger med mindreårige? For å sikre tryggheten til lovlydige borgere som må leve rundt dem ?

Hvorfor skal gjerningsmenn beskyttes for enhver pris, på bekostning av andres ve og vel. Hva slags signal sender dette ?

https://www.dagbladet.no/nyheter/ti-barn-er-anmeldt-187-ganger-i-oslo-sentrum--vi-far-ikke-gjort-noe/69935386

Kjør debatt !

Anonymkode: cf9bb...1eb

De kan ikke fengsle barn vet du. Voldsforskere og sosiologer/kriminologer tror jo att alle kulturer reagerer likt på stakkar deg linja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liv og helse må være det viktigste å tenke på synes jeg. Hensynet til Liv og hese. Akkurat som i storpolitikken.😶

Anonymkode: 1c716...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldersgrense for å bli straffet burde være landets myndighetene  etter mitt skjønn. Så skjørt er et barnesinn og alle har ikke de beste modningsvilkår i sin oppvekst selv ikke i dag. Det burde man ta seg råd til å tenke på i et sivilisert samfunn etter mitt syn. Selv om rus og kriminalitet ødelegger og skader for alle. Vi trenger bezre og mere satsing på forskning om hvordan hjelpe disse utgruppene og deres pårørende synes jeg. Straffer hjelper lite tror jeg. Det skrur bsre skruen mere ned tror jeg. Vi trenger nye tenkemåter og holdninger tror jeg. Heldigvis tror ikke rettsapparatet tror på  på hevnhandlinger og slikt håper jeg. Vi er forskjellige og vi er ikke alle kriminelle heldigvis hva jeg vet. Håper vi aldri kommer dit.

Anonymkode: 1c716...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mente landets myndighetsalder som straffegrense.Det er hva jeg mener om saken. Ungdom og barn er så skjøre.

Anonymkode: 1c716...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...