Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å ta MMR-vaksinen. Men dattera mi har Salmonella bakterier i tarmen, og nå er jeg redd for at det er fare for farlige bivirkninger ved å ta vaksinen så lenge hun har salmonella. (I det TV programmet om MMR var det snakk om noen bakterier i tarmen og vaksinen.) Bør jeg vente til hun er helt fri for salmonella (Hun er symptomfri bærer.) med å ta MMR vaksinen? Hun er allerede 16 mnd. Må hun ta vaksinen før en viss alder? Veldig TAKKnemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44312-salmonella-og-mmr-vaksinen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære ellena,

MMR består av levende svekket virus, og det virker ved å etablere en infeksjon uten symptomer og uten sykdom. Det anbefales at det ikke bør tas når det er av en eller annen grunn fare for at disse svekkede virus kan igangsette uønskede prosesser. Slike situasjoner kan være tilstede hvis immunforsvaret er sterkt svekket. Det anbefales også at man venter med å ta MMR vaksine når det foreligger en aktiv infeksjonssykdom. Dette er ikke tilfelle ved asymptomatisk bærertilstand som ditt barn har. Jeg tror at du kan trygt ta MMR vaksinen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...