Gå til innhold

Er det noe galt med meg

Betti 11

Anbefalte innlegg

En dag er jeg optimistisk og syns jeg klarer å kjempe mot sykdommen og neste dag er jeg så langt nede at jeg stå på kanten av selvmord. Er det syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, kupton skrev:

Stadig på kanten av selvmord er ikke friskt. 

Fastlegen min har ingen peiling på psyk. Kan psykiatrisk sykepleier hjelpe? Hvilken oppgaver har de? Kan de henvise til dps eller psykiater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
47 minutter siden, Betti 11 skrev:

Fastlegen min har ingen peiling på psyk. Kan psykiatrisk sykepleier hjelpe? Hvilken oppgaver har de? Kan de henvise til dps eller psykiater?

Hvis de mener de ikke kan gi deg god nok hjelp kan de sørge for at du får komme til psykolog. Sykepleieren jeg har fra dagsenteret sa en gang at jeg kunne gå til psykolog,hun spurte om ikke sykepleieren som kommer hjem til meg hadde nevnt det. Så de kan sikkert hjelpe deg videre, syns det var fint at hun sa det var ikke alt hun hadde greie på. Det er vel støttesamtaler som er deres oppgave, ikke diagnostisere folk. Tror ikke sykepleiere kan det, da må du til psykiater eller psykolog. Men de kan jo om psykiske lidelser, de har jo hatt om litt psykiatri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvis de mener de ikke kan gi deg god nok hjelp kan de sørge for at du får komme til psykolog. Sykepleieren jeg har fra dagsenteret sa en gang at jeg kunne gå til psykolog,hun spurte om ikke sykepleieren som kommer hjem til meg hadde nevnt det. Så de kan sikkert hjelpe deg videre, syns det var fint at hun sa det var ikke alt hun hadde greie på. Det er vel støttesamtaler som er deres oppgave, ikke diagnostisere folk. Tror ikke sykepleiere kan det, da må du til psykiater eller psykolog. Men de kan jo om psykiske lidelser, de har jo hatt om litt psykiatri. 

Håper det gå bra. Jeg er litt redd. Få kroppslige reaksjoner når jeg ble trigget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Håper det gå bra. Jeg er litt redd. Få kroppslige reaksjoner når jeg ble trigget.

De er nå vant til litt av hvert de der. Håper det går bra med deg ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Jeg tror bare så mange mennesker nå kjenner på så mange former for utenforskap og det går ut over alt som heter helse. Ingenting blir borte om man bare lukker øynene. Man må prøve så godt man kan å tenke positivt og tro det beste alltid hender en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Slitsomt er det også med all den sosiale kontroll som plutselig dukker opp i vårt samfunn av i dag.Familie man knapt har hørt om blander seg inn i ting som ikke raker dem osv. Noe sosial kontroll kommer en aldri utenom tror jeg men de samme men sier kritiserer innvandrere og deres familiedynamikk. Bare sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg tror bare så mange mennesker nå kjenner på så mange former for utenforskap og det går ut over alt som heter helse. Ingenting blir borte om man bare lukker øynene. Man må prøve så godt man kan å tenke positivt og tro det beste alltid hender en selv.

Tenk positivt, hørte jeg så mange ganger. Det nytter veldig lite, når man er svart nede og jeg oppfatter det som veldig overfladisk. Jeg forventer litt trøst. Kanskje jeg er svart følsom og forventer for mye. Det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maggie55 skrev:

Slitsomt er det også med all den sosiale kontroll som plutselig dukker opp i vårt samfunn av i dag.Familie man knapt har hørt om blander seg inn i ting som ikke raker dem osv. Noe sosial kontroll kommer en aldri utenom tror jeg men de samme men sier kritiserer innvandrere og deres familiedynamikk. Bare sykt.

Helt enig. Vi hadde det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...